Wpis z mikrobloga

@Igorsky: silnik m20b25: rozrząd na pasku, nie lubi wysokich temperatur, gęstego oleju, z osprzętu psuje się najczęściej: przepływomierz, silniczek krokowy, czujnik położenia wału i temperatury. Uważaj na gumy doprowadzające powietrze do silnika z racji wieku lubią być sparciałe popękane a wymiana na nowe, może sporo kosztować, używek nie opłaca się kupować bo taki zakup jest na "krótką metę". Spalanie realne 9-12L. Części powoli już ciężko dostać(wałek, popychacze itp.), więc cena powoli
@Igorsky: A ja uważam trochę inaczej niż koledzy wyżej (@MaddoxX1911: @Arturrow: )

Silnik 2,5 170KM to średni pomysł. Jak już 2,5 to ten 192KM. Ten 170km ma vanosa, co przy tym wieku jest dodatkowym problemem jaki może Cię spotkać. Lepiej brać 2,5i nv (bez vanosa) o mocy 192KM.

Co do spalania to w trasie faktycznie ok.9-12, natomiast przy normalnej jeździe w mieście raczej bliżej 13-15, w gazie ciężko przekroczyć 16l,
@nodikv: Generalnie póki co się rozglądam i jeszcze zastanawiam. Jak spalanie w mieście będzie w okolicach 15 to będzie ok. Najbardziej interesuje mnie wersja z LPG, bez vanosa i z automatem. Najpierw muszę sprzedać Volvo i dopiero będę wiedział jakimi środkami dysponuję. Do tej pory myślałem, że to wersja z vanosem ma 192KM... Wrzucaj tutaj, nikt się nie pogniewa ;)
@Igorsky: Tzn jest także wersja z vanosem 2,5. Ale wersja bez vanosa nazywa się '2,5i m50b25'.

Podobno najlepsza jednostka w E34. A tej 170km się nie opłaca brać bo to starszy i słabszy silnik, a spalanie takie samo.
Ten 170km ma vanosa


@nodikv: Doucz się lepiej, m20 nie ma vanosa i posiada 12 zaworów. Pomyliło ci się z tym 520(2.2L) od e39 co wyszedł po lifcie.
@Igorsky: Jak ja bym miał do wyboru m50(192km) albo m20(170km) wybrałbym m20 z prostego powodu: dźwięk m20 miażdży suty i to dosłownie, najlepiej brzmiące r6 w historii bmw.
@Arturrow: Fakt, mój błąd. Nie wiem skąd ja to wymyśliłem...

Co nie zmienia faktu, że m50 jednak lepszy, a do tego 192 km to lepszy wynik, szczególnie, że z wiekiem w obu silnikach trochę mocy uciekło.
@nodikv: m20 się banalnie naprawia tylko części to z niemieckie ebaja trzeba zamawiać. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Co by nie wybrał i tak lepsze to niż 1,6-1,8 czy 2.0. i w takim wypadku bym bardziej patrzał na stan samochodu/budy a swapa zawsze można zrobić później.( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Arturrow: 1,6 w e34 na szczęście nie było, bo nawet to 1,8 to podobno żart. Podobno bo nie miałem z nim do czynienia, ale nawet 2,0 jest mułem. 2,5 to minimum w e34.
@Arturrow: @nodikv: No właśnie bardziej bym się kierował w stronę m50. Podobno nowszy i mniej awaryjny, chociaż z moim budżetem i tak pewnie wezmę to co będzie w najlepszym stanie (5-7 tys.) To jak to jest z tym vanosem? Wiem tyle, że jest m20b25 i m50b25. Rozumiem, że m20b25 wychodziły bez vanosa, a m50b25 z vanosem lub bez. Dobrze myślę? Już trochę mi się namieszało w głowie.
@Igorsky: Tak, dobrze myślisz :)

Polub na 2,5i m50b25 bez vanosa. Silnik nie do zdarcia, a za cenę 5-7 coś powinieneś znaleźć, ale bez pełnej opcji wnętrza.

Powodzenia, świetne auto a wkrótce klasyk!
@Igorsky: za tą cenę ciężko będzie ci znaleźć coś dobrego, patrz na stan silnikiem się nie przejmuj(byle 2L+). Pamiętaj ubezpieczenie jest droższe jeśli masz 2l+ dodaj sobie koszt rejestracji, ew. przeglądu, +-500zł wkładu na start(oleje filtry itd.)