Wpis z mikrobloga

Cześć Mirkówny i Mirki z #gamedev i #programowanie. Ostatnio miałem chwilę wolnego i traf chciał że wpadłem na bibliotekę od Sosa Sosowskiego (allegro.js). Postanowiłem przypomnieć sobie jak to jest stworzyć coś z niczego i zaprogramowałem mały silnik (w sumie nie wiem co to jest) do platformówek. Zobaczyć można TUTAJ. Co o tym sądzicie? Co dalej z tym robić?


Screen:
Pobierz Sudet - Cześć Mirkówny i Mirki z #gamedev i #programowanie. Ostatnio miałem chwilę wo...
źródło: comment_0yo6tREhjybJexejMbfozkWoXos05wV6.jpg
  • 25
@Sudet: hehe spoko - jakbys potrzebowal jakiegos beta testera to wolaj. z takich pomyslow na szybko:

dodaj flaki - ze lata krew i dzieli sie na kawalki kulka jak ją trafisz [czerwone piksle]

dodaj bronie - lasery(czyli proste linie), rakiety (czyli grubsze kropki co robia duza czerwona krope jak dojada do celu), pojedyncze pew pew pistoleciki, i karabinki maszynowe ktore strzelaja szybciej ale na lekkim randomie czy walom po prostej czy
@Sudet: Jeżeli to silnik to opowiedz coś więcej. Jakie techniki zastosowałeś do zarządzania mapą/światem. W ogóle dzięki ze się tym podzieliłeś, nie sądziłem że allegro zrobiło juz wersje html5 swojej biblioteki.
@SirSajko: Allegro to jest zarąbiście stara biblioteka jeszcze na Comodore z tego co pamiętam i raczej społeczności fanowskie ją portują. To Sos Sosowski zrobił port na HTML5 ;). Silnikiem bym tego raczej nie nazwał, po prostu tak sobie zacząłem coś pisać i udało mi się coś takiego wyskrobać. Tak na prawdę to tylko i wyłącznie implementacja podstawowej fizyki, mapa to jakiś zbiór platform określonych przez ich pozycję i rozmiary. Narzędzia do
@Sudet: byłem ciekawy czy zastosowałeś drzewo czwórkowe by dzielić mape na sektory i renderować/procesować tylko te w pobliżu okna widoczności. Lub ew inne rozwiązanie. Nie mam okazji narazie sam sprawdzić tego co udostępniłeś, bo jestem w podróży.
tak, renderuje tylko te w pobliżu, ale nie ma w tym większej filozofii (nie chciało mi się implementować drzewa :P ). Po prostu w każdym frame, sprawdzam które platformy są w zasięgu i je renderuję :P. Renderowanie szczerze mówiąc to pikuś, optymalizacja jest dużo ważniejsza przy detekcji kolizji.
@SirSajko: I w sumie to wystarcza bo jestem w stanie wyprodukować koło 10^5 elementów, a w przypadku prostej platformówki 2d to jest dużo więcej niż potrzeba.
@Sudet: przy renderowaniu tak, przy procesowaniu w tym fizyka, to nie jestem pewien, nie bez powodu stosuje się drzewo powszechnie. Chyba ze celujesz w PC głównie, to może i wystarczy.
@SirSajko: To na razie tylko zabawa ;). Jak będzie potrzebne drzewo to je zaimplementuję, póki co chciałem się pobawić samą biblioteką ;). Prawda jest taka, że jak będę wstanie utrzymać 60 fps nawet przy 200 obiektach, to wystarczy. Ile możesz mieć platform w jednym poziomie dajmy na to mario? Pamiętaj że obiekt to nie tail a cała platforma.