Wpis z mikrobloga

Mam info dla #alfaholicy
Rozmawiałem dzisiaj z salonem i ceny nowej #alfaromeo Giulia maja startować od 140 tyś w Polskim cenniku. Auto jest plasowane w wyższej klasie niż 159 i dlatego taka różnica ceny podstawowej - 159 zaczynała sie od 100 tys ( ͡º ͜ʖ͡º) Szczerze mówiąc trochę wysoko ja wycenili.

  • 22
@ka_v: Mają konkurować z Audi i BMW więc i cena podobna. Nie jest wcale źle.
A to, że polskiego rynku nie zawojują to wiadomo, ale nie ma co się oszukiwać, na Polskę nikt nie patrzy, zachód ważniejszy.
@Xizor: @Czipsu: @Mindblower:
Uwaga twarde lądowanie :) Może i menadżerowie alfy chcą aspirować Giulią do tej klasy samochodów, ale tak na prawdę realni konkurenci to auta pokroju Mazda 6.
Ta marka nie ma żadnej gamy, jest totalnie niespójna i po X latach wypuszcza flagowca, którym chce wskoczyć na poziom którego nigdy wcześniej nie reprezentowała ( ͡º ͜ʖ͡º) Wielu osobom bardzo podoba się ten samochód
po X latach wypuszcza flagowca, którym chce wskoczyć na poziom którego nigdy wcześniej nie reprezentowała


@ka_v: Dokształć się na temat historii Alfy.
To auto spokojnie może konkurować z MB, Audi czy BMW i taki jest plan. Ceny były znane od dawna (spekulacje, ale jak widać potwierdzają się). Nie kupi nikt tego w Polsce, bo Polska to motoryzacyjny ciemnogród. Na zachodzie już owszem.

Na takie coś łapią się nieliczni zapaleńcy marki, których
@Czipsu: Jakiej historii?! 159 to była konkurencja dla Insignii, Mazdy 6, Mondeo no i Passata ( ͡º ͜ʖ͡º) Skończyli ją klepać w 2011 i od tego czasu mieli pusto w segmencie D.
Jeżeli przez zachód rozumiesz naszych zachodnich sąsiadów, bo faktycznie jest to największy rynek zbytu - to rozważ taką sytuację: Salony Alfy są rozszerzeniem salonu FIATa. I teraz jak uważasz, czy taki statystyczny Pan Muller
Jakiej historii?! 159 to była konkurencja dla Insignii, Mazdy 6, Mondeo no i Passata ( ͡º ͜ʖ͡º) Skończyli ją klepać w 2011 i od tego czasu mieli pusto w segmencie D.


@ka_v: Czyli za historię marki uznajesz ostatnie ~10 lat. Nie ma o czym gadać.
IMO auto osiągnie sukces na zachodzie. EOT.
@Czipsu: Ok, a co chcesz uznawać za historię ? Lata 60 ? :D
Przecież ludzie, którzy w tych czasach kupowali samochody już dawno nie żyją albo ewentualnie robią pod siebie ;-)
Weź no trochę liźnij marketingu to zobaczysz o czym mówię, konsumenci mają bardzo krótką pamięć i samym odwoływaniem się do tradycji i historii rynku nie zdobędziesz. To musi być bardzo dobrze zaplanowana kampania, sam produkt to nie wszystko.
Nie bez
@Czipsu: Nie twierdzę, że nie odniosą sukcesu - szczerze im tego życzę, ale przy obecnym stanie rzeczy może być to ciężkie do osiągnięcia. Prozaiczna sprawa - ich sieć sprzedaży mocno się wykruszyła przez ost. parę lat ze względu na praktycznie nieistniejącą gamę. Możliwe, że zrobili genialny produkt, ale ile było takich historii, że z pewnych przyczyn jednak nie udało się osiągnąć sukcesu :) ? Marketing to jest ogromna siła, a póki
Uważam, że @Czipsu dobrze prawi. Wychodząc z Twojego założenia @ka_v wskrzeszanie marek typu Bugatti czy Maybach nigdy nie miałoby miejsca. Powiem więcej - po prezentacji tak udanego modelu, chętnie zobaczyłbym rasowe coupe z tym przodem oraz nową propozycję do segmentu E (następcę 164, 166).
@g3ko: Najpierw SUV, potem limuzyna, potem coupe, potem miejski hatchback. Przynajmniej tak wyglądał plan zaprezentowany jakoś na początku ubiegłego roku. Z SUVem nie powinno być problemów, jak reszta to się zobaczy. Jedno jest pewne - współpraca z Maserati i Ferrari można naprawdę mocno postawić Alfę na nogi.
@g3ko: wskrzeszenie maybacha sie nie udało bo dokładali do interesu i ostatecznie sie zwinęli, a bugatti to poligon rozwojowy - na każdym aucie generują stratę.
Ja tez chętnie zobaczę tylko kto to kupi za taka kasę ? ( ͡º ͜ʖ͡º) Włosi organizacyjnie nigdy nie należeli do czołówki, auta robią ponadprzeciętne. Warto byłoby czerpać inspiracje z Toyoty - wjechała w latach 80 z Lexusem - jak dla
@Czipsu: akurat do suva mi nie spieszno, bo na większość jego vizek mi się cofa, a jeżeli zrobią to ładnie bo zerżną z giulii, a potem to jeszcze przekopiują na coupe, to całą wyjątkowość szlak trafi.
@ka_v: co z tego, że dokładali? Ale za to jakie genialne pojazdy robili ( ͡° ͜ʖ ͡°) nie wszystko się robi dla bezpośredniego zysku. Do motosportu też się tylko dokłada,
@g3ko: motosport to ogromny rynek reklamowy ( ͡º ͜ʖ͡º) ostatecznie podliczając do niego się nie dokłada.
Btw powiedz akcjonariuszom, ze nie wszystko sie robi dla zysku ;)
@Czipsu: Ferrari juz nie jest kontrolowane przez FCA wiec nie wiadomo jak bedzie wygladała współpraca nad przyszłymi modelami
Giulietta która jest tak na prawdę Fiatem Bravo a Mtio to Grande Punto ( ͡ ͜ʖ ͡) ciężko będzie kogoś w miarę kumatego przekonać że to jest PREMIUM.

@ka_v: Giulietta to Bravo w znacznie mniejszym stopniu niż np. Audi A3 to Skoda Octavia. Jak już się chcesz orientować w tym temacie to doczytaj przynajmniej jakie są plany koncernu wobec marki Alfa Romeo, np. tutaj: http://www.autonews.com/article/20150621/OEM/306229964/sergio-to-bmw-audi:-here-comes-alfa -
@psylo: Ferrari i Maserati to trochę autonomiczne twory, to ze one w miarę prosperują wcale nie rzutuje na resztę grupy. Fiat w przeciągu ost 5 lat stracił znacząca cześć rynku, alfa podobnie. Dodatkowo #!$%@? sie w temat Chrystlera i amerykański rynek który jest mocno specyficzny - amerykańskie marki przezywają tam duży kryzys.
Nie twierdze, ze nie sa w stanie zadbać o marketing bo na pewno siedzą tam dużo mądrzejsi od nas
@ka_v: Bo transformacja Alfy się jeszcze tak naprawdę nie zaczęła z punktu widzenia rynku. To nie jest proces możliwy do zrealizowania w rok, czy dwa. Jej początkiem mają być nowe trzy modele, z czego dopiero jeden został zaprezentowany i do sprzedaży zacznie trafiać znając życie końcem tego roku. Chyba nie spodziewałeś się nagłego powstania sieci salonów premium sprzedających MiTo i Giulietty? Inaczej sprawa będzie wyglądać kiedy wypełnią segmenty D, E i
@psylo: w sprzedaży ma sie pojawić pod koniec pierwszego kwartału - Pytałem sie czy jest szansa na odbiór jednej sztuki w sierpniu :)) W salonie powiedzieli mi ze teoretycznie tak - jezeli tylko łańcuch dostawy bedzie wynosił tyle ile standardowo dla alfy tj 8-10 tygodni :)