Wpis z mikrobloga

#niemcy : Koniec z seksem w reklamach?

Reklamie nie wolno sprowadzać kobiety do obiektu pożądania. Niemiecki Minister Sprawiedliwości reaguje na przypadki molestowania seksualnego w Kolonii pomysłem oczyszczenia reklam z aluzji seksualnych.

Rozebrane ciało zawsze sprawdzało się w reklamie – niezależnie od tego, jaki produkt jest reklamowany. Całkiem możliwe, że w bliskiej przyszłości nie ujrzymy w niemieckich reklamach ani odrobiny golizny – a przynajmniej tego życzy sobie Heiko Maas.

Niemiecki Minister Sprawiedliwości chce wprowadzić zakaz seksistowskich reklam. Jak donosi Spiegel, Maas planuje przeprowadzanie takich zmian, by finalnie oczyścić reklamę z dyskryminacji którejkolwiek z płci.

Po przypadkach molestowania seksualnego w sylwestrową noc w Kolonii oraz innych niemieckich miastach, socjaldemokraci postanowili reagować. Ich celem stało się promowanie „nowoczesnego obrazu” kobiet i mężczyzn.

Projekt ustawy zakłada wycofanie wszystkich reklam, które ukazują obie płcie jako obiekty pożądania. W razie wątpliwości czy dany motyw jest niezgodny z prawem, zdecyduje o tym sąd. Obecnie prawo reaguje tylko wtedy, gdy reklama znacznie uderza w ludzką godność. Niemiecka Rada Reklamowa może wtedy udzielić twórcy reklamy naganę.

Pracując nad projektem ustawy, Minister Sprawiedliwości postarał się o wsparcie w organizacji Pinkstinks, która od lat angażuje się przeciwko seksizmowi w reklamach. Na razie nie wiadomo czy pomysł Maasa spotka się z aprobatą. W sieci pojawiły się już pierwsze głosy sprzeciwu.

Link do artykułu:
Niemcy: Koniec z seksem w reklamach?
---
#niemcynews #newsy #europa #polityka
  • 1