Wpis z mikrobloga

Z powodu udostępnienia na GOGu #vampirethemasquaradebloodlines i wydania kolejnego patcha wesp5 w wersji 9.5, postanowiłem wynotować większe/istotniejsze zmiany jakie wprowadzono do opcji PLUS tego patcha. Z edycji na edycję zmian jest może niedużo, ale jak je pozbierać do kupy, to ilość dodatków jest ogromna.

LOKACJE:
- molo w Santa Monica jest dostępne w późniejszych rozdziałach.
- Coffee Shop i Smoke Shop w Santa Monica.
- labirynt w posiadłości Grouta. Klimatyczna, pokręcona lokacja będąca alternatywnym przejściem dla piwnicy z celami.
- ogromna biblioteka w Downtown
- wewnętrzny dziedziniec Hallowbrook Hotel.
- główne wejście do Downtown Museum.
- duży skrót przez kanały pod King's Way. Bo ile można? ( ͡º ͜ʖ͡º)

QUESTY:
- Library quest - nowe, dość duże zadanie wykorzystujące dodane lokacje. Nie jest na takim poziomie fabularnym jak oryginalne, ale nadal to kawał dobrej roboty i przede wszystkim trzyma się historii.
- udostępniono innym klanom quest nosferatu-only CD dla Bertrama Tunga (computers +1, max 4)
- plakaty dla Gary'ego - dupencje z gry do powieszenia na ścianach mieszkania. :D
- można zrobić obydwa zadania dla Romero, ale nagrodę można wybrać tylko raz. Opcja niedostępna dla grających Nosferatu - dziwki nie chcą kooperować. hehe
- Drugie zadania dla Imalii - normalnie dostępne tylko, gdy się obraziła na gracza.
- Można oddać rzeczy Lily.
- krótkie zadanie dla Tripa w SM. Podnosi finance +1, max 2.

Oprócz tego dodano kilka - może kilkanaście - dodatkowych opcji w innych zadaniach, np.: można wysłać Patty do Vandala (przydatne w przypadku grania Nosferatu). Jest też alternatywne zakończenie do historii Heather. :)

Dodatkowo przywrócono/dodano SETKI (może nawet tysiące) wyciętych "rzeczy".
- linie dialogowe
- tekstury, obiekty, dźwięki, utwory, efekty, animacje, postacie. itd
- więcej opcji humanity gain/loss i mascarade violation (szczególnie jako nosferatu).
- kilka nowych przedmiotów, innym zmieniono działanie, a niektóre przeniesiono, np.: wszystkie książki uczące do max. 2 są teraz na terenie Santa Monica.

Zmiany dotyczą też umiejętności i dyscyplin.
- można używać W DIALOGACH presence i domination/dementation (nie tylko ventrue i malkavain) alternatywnie do perswazji i zastraszenia.
- research jest potrzebny również do identyfikowania artefaktów, na tej samej zasadzie jak do używania książek.
- zmniejszono bonus bloodbuff do +2.
- dodano umiejętność bloodheal, która zwiększa tempo regeneracji. Bardzo przydatne w pierwszej połowie gry.
- zmieniono część dyscyplin klanowych, tak by nie były przesadzone, np.: usunięto masowe zabijanie lvl 5 dementation/domination.

Jako ciekawostkę dodano opcję pokonania wilkołaka w walce, ale naprawdę trzeba mieć kosmiczny aggrevated soak, bez fortitude lepiej nie podchodzić. :D

To tyle, na świeżo po przejściu nosferatem, więc całkiem możliwe, że część zmian mnie ominęła z uwagi na specyfikę postaci.

#vtmb #crpg #pcmasterrace #gry
Pobierz s.....a - Z powodu udostępnienia na GOGu #vampirethemasquaradebloodlines i wydania ko...
źródło: comment_S6R56T83BtbzemGRdxDpJaDPer3ArfJZ.jpg
  • 22
@Szarozielony: O, dobrze że przypominasz. Grałem trochę w FF i Camarilla Edition, ale zawsze poległem na jakichś głupich bugach. Zobaczę jak teraz sprawy stoją. :)

Sequel to pewnie marzenie ściętej głowy, ale ta gra o wampirach napawa optymizmem. Bardzo mnie ciekawi, co z tego będzie. http://www.vampyr-game.com/

Też Paradox kończy prace nad Tyranny i może... może... może... może się podejmą wskrzeszenia dawnych legend.
@sejsmita: @Szarozielony: Jak nie widzieliście to warto obejrzeć (a właściwie posłuchać): https://youtu.be/LlA6LKUNDWs?t=24m34s (najbardziej interesujący nas fragment)

Obsidian pracuje teraz z Paradox nad Tyranny, a niedawno do Obsidian dołączył Leo Boyarsky więc szanse są spore. Pytanie czy gra która powstanie będzie chociaż w połowie tak dobra jak Bloodlines.
Pobierz Bethesda_sucks - @sejsmita: @Szarozielony: Jak nie widzieliście to warto obejrzeć (a ...
źródło: comment_bPlSzIDrEvn7PL9uE2tHxBG62UbU9ew4.jpg
@Szarozielony: Wiesz, w grze komputerowej scenariusz to nie wszystko. Wiele osób nie trawi Redemption pomimo osadzenia rozgrywki w fascynującym świecie WoD. Mi ta gra się podoba, ale jednak do Bloodlines nie ma startu. Nie wiadomo też czy Boyarsky i Cain (bez Andersona niestety i bez Mitsody) podołaliby temu zadaniu, ale w sumie nie widzę lepszego studia do tej gry (no może inXile z naciskiem na "może").
@Bethesda_sucks: Miej wiarę. Jeżeli przyjmą te same założenia jakie przyświecały twórcom Bloodlines plus skorzystają z możliwości jakie dał postęp techniczny plus dadzą duuuuużo klanów i dadzą im realny wpływ na fabułę to będzie zajebiście.
@Szarozielony: Problemem mogą być znów finanse. Ten świat jest rzeczywiście genialny, ale Bloodlines wyszło jakie wyszło m.in. dlatego że Troika była poganiana przez Activision, a wybór silnika był nietrafiony. Trochę porwali się z motyką na słońce i w rezultacie końcówka (od pewnego momentu w Hollywood) to równia pochyła. Wciąż jest świetnie, ale jest zauważalnie słabiej i widać budżetowe braki. Questów zostaje niewiele i są one do bólu liniowe.

Nie potrafię sobie
@Szarozielony: Też bym chętnie wsparł, ale na grę pokroju Bloodlines potrzebowaliby z 20 mln $ co najmniej (szacuje się, że taki Half Life 2 kosztował ok. 40 mln $, RPG-i są droższe i trudniejsze w produkcji, choć w tym przypadku pewnie budżet był mniejszy). Nie widziałbym szans na sukces, a proszenie o 2 miliony pewnie nie zrobiłoby większej różnicy. Zresztą Paradox to poważna firma i wątpię żeby nawet podchodziła do tego
@Szarozielony: Ok. Nie ma informacji, więc zakładam, że zatrzymuje się na 10. Może z innym modem mi się pomyliło. Właśnie myślę nad graniem Baali, albo kimś z celerity.
Ale mam jeszcze kilka pytań. :D
- punktów nauki jest mniej więcej tyle samo?
- jak ważne są inspection, haggle, seduction - te mniej używane oryginalnie skille?
- jaką masz opinię o dyscyplinie Baali?
- jest trudniejsze niż oryginał?
@sejsmita: 1. Chyba tak. Choć 100% pewności nie mam - Baali dostają bonusa do XP (czyż to nie jest zajebiste?)
2. Bez zmian.

3. Bardzo fajna, bo zróżnicowana. 1 poziom pozwala na dodatkową krew od żuli i dziwek. 2 - paraliżuje ofiarę (rewelacja jak chcesz się pożywić w trakcie walki. 3. Wali fireballe. 4. Zadaje obrażenia (tak po prostu - fabularnie jest to wyjaśnione że demon zżera ofiarę od środka). 5.
@Szarozielony:
Przed chwilą skończyłem nosferatu z blunt fangs - ten sam bonus - i naprawdę nie miałem co robić pod koniec z punktami. Ale tu tych dyscyplin jest ciut więcej i niektóre umiejętności kuszą, więc może się przyda. Pewnie nie inwestowałeś w Bloodbuff i Bloodheal, co? hehe

Ad.2 - Inspection mnie korci, byłaby to prosta droga do grania strzelcem od początku. Generalnie jestem tzw. "przytulaczem ścian" i jak coś gdzieś jest,
Pewnie nie inwestowałeś w Bloodbuff i Bloodheal, co? hehe


@sejsmita: Inwestowałem. Kupiłem trochę Bloodbuffa żeby otwierać zamki. Bloodheal też się przydał, bo prawie nie leczysz się podczas picia krwi

Uważałbym też z tym sneakiem - skubańce są bystre.

Co do pytania o skillbooki - patch dodaje dwóch kupców wyłącznie od książek.