Wpis z mikrobloga

Mam pytanie. Poszukuję swojego pierwszego moto. Nastawiłem się na DL650 V-Strom. Jeżdżę i szukam z kumplem który jeździ motocyklem(cbr1000) - ale też sam poszukuje czegoś bardziej turystycznego. Właśnie wróciłem z wyprawy do gościa który sprzedaje i motocykl jest na razie najlepszy z jakim się spotkałem(ale i najdroższy). Jest tylko jedna rzecz która nie daje spokoju. Podczas jazdy występują takie dziwne rwania tak jakby motocyk miał taką małą sinusoidę oddawania mocy. Dzieje się to niezależnie od obrotów, prędkości dopiero po wcisnieciu sprzęgła ustaje. Przyspiesza równomiernie- bardzo żwawo, ale podczas przyspieszenia również to występuje. Czy jest to charakterystyczne dla silnika widlastego? Motocykl super przyśpiesza, ma prawie wszystko udokumentowane, jest z Polski, przebieg trochę ponad 30k, wiek 5lat. Ogólnie to nie ma się co do stanu do czego przyczepić, poza tym dziwnym zachowaniem. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć czy ten typ tak ma? Inne DL-e które widzieliśmy to były szroty z Włoch i ciężko porównywać. Czy musowo udać się do ASO, czy w ogóle odpuścić bo coś jest bardzo nie tak? #suzuki #motocykle.
  • 11
@bendyz: ja kiedyś miałem taki przypadek, ale wtedy był to problem z łancuchem, który choć nie wyglądał był zapieczony w kilku miejscach i źle się składał. Oczywiście wątpię, że w tym przypadku tak jest. W każdym razie to na bank nie jest przez to, że silnik jest w układzie V.
W moim DLu też nic nie szarpie. Na bardzo niskich obrotach przy dodawaniu gazu może szarpnąć ale to nie ma nic wspólnego z nierównym oddawaniem mocy. Widocznie coś jest nie tak.
@Huberto606: ale czy jest w ogóle różnica między tym że masz sprzęgło wciśnięcie czy nie? To szarpanie jest jednosttajne. Nie chodzi o to przy starcie- to chyba standard w moto.
@bendyz: Ja mówiłem o szarpaniu podczas jazdy, tzn. jedziesz bardzo powoli na 1 albo 2 biegu i dodajesz trochę gazu i wtedy moto lekko szarpie, ale to jest zupełnie normalne. Natomiast często występuje szarpnięcie przy wrzucaniu 1 biegu z luzu, to raczej też jest normalne. A jeżeli chodzi o szarpanie przy ruszaniu z użyciem sprzęgła, to już raczej zależy od ciebie jak szybko puścisz sprzęgło, czy je przytrzymasz na chwilę żeby
@Huberto606: Wiem o czym mówisz ale mi chodzilo bardziej o to, czy jak jedziesz dajmy na to na 5 biegu 5tys obrotów(nie zmieniasz biegów, nie kręcisz manetką) i czy jest różnica gdy masz wciśniesz sprzęgło czy nie? czy przekłada się to w jakikolwiek sposób na odczucia z jazdy(poza tym że zwalniasz). Ale z Waszych wszystkich odpowiedzi wnioskuję że ten konkretny motocykl jednak ma coś nie tak. A szkoda bo baaaardzo mi
@bendyz: Dalej nie bardzo rozumiem o co dokładnie chodzi, ale jeżeli chodzi ci o sytuację, którą opisałeś to jadąc na trasie np na 5 biegu i trzymając manetkę nieruchomo to na równej drodze prędkość jest stała, w moim przypadku nie występuje sytuacja typu przyśpieszanie/zwalnianie. Gdy wcisnę sprzęgło no to już co innego bo tego się przeważnie nie robi, chyba ze przy zmianie biegu, po prostu moto jedzie na luzie i tyle.
@bendyz: mnie tak w #!$%@? zrobili przy zakupie, że następny moto będzie albo nowy, albo od pierwszego właściciela. W drugim przypadku na 1000% przetrzepię go w ASO jak tylko będzie się dało. DL to mega niezawodny sprzęt - szczególnie ten starszy.