Wpis z mikrobloga

Będzie bimba na plewiska ! Link Poznań planuje skomunikować bimbami plewiska, korzystając z faktu iż w kwietniu podjęto decyzję o budowie wiaduktu kolejowego, co umożliwia przeprowadzenie takiej inwestycji. Jeszcze tylko naramowice i będzie pełnia szczęścia :)

#poznan #bimba #jaskowiak #komunikacjamiejska

P.S Ciekawostka Polityczna - ze względu na brak tagu Polityka umieszczam w spoilerze by nie razić osób polityką niezainteresowanych:

  • 9
  • Odpowiedz
@grubson234567: w porannych godzinach szczytu to jakieś 30 minut :P
Zresztą na Ogrodach nie bardzo jest, gdzie zostawić samochód, żeby przesiąść się na komunikację. Spójrz jak bardzo zdegradowane są trawniki przy Botanicznej. A przy Polskiej masz mnóstwo wolnego terenu, gdzie by można postawić parking, gdzie połowa zachodniej strony Poznania mogłaby się przesiadać.
  • Odpowiedz
@kuraku: Czaję. Tu się zgodzę że końcowe stacje komunikacji powinny mieć jakaś bazę parkingową dla osób dojeżdżających do Poznania. Sam przez pewien czas przerabiałem ten scenariusz na Warszawskiej, gdzie auta osób dojeżdżających są zostawiane gdzie popadnie po okolicznych osiedlach i US, bo pętla kończy się na Miłostowie :(
  • Odpowiedz
@grubson234567: Myślę, że w samym Poznaniu są ważniejsze inwestycje do zrobienia - tramwaj na Polską + dworzec autobusowy, tramwaj na Kopernika, oczywiście Naramowice (wszystkie 3 etapy, nie tylko jeden), w dalszej przyszłości tramwaj na Strzeszyn. I według mnie to powinno być realizowane najpierw, a nie trasa poza miasto, która niewiadomo czy będzie miała odpowiednie potoki pasażerskie nawet. Oczywiście nie przedłużenie tramwaju do torów na Junikowie było dużym błędem. Niestety kwestia też
  • Odpowiedz
czy będzie miała odpowiednie potoki pasażerskie nawet.


@McCm: Myślę że będzie miała w obie strony. Pamiętajmy że na granicy poznań/plewiska jest cała Forteczna z zakładami i ludźmi którzy do nich dojeżdżają także z miasta. Obecnie bez auta ciężko tam jakoś dogodnie dojechać.

Co do kolejności inwestycji, to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla mnie np. priorytet to skonczyć najszybciej jak to możliwe remont całej katowickiej zanim się rozleci do końca...
  • Odpowiedz
@grubson234567: weź lepiej sprawdź gdzie w Poznaniu jest Forteczna.
Plewiska są ekstremalnym przykładem urban sprawl, który w Polsce, wokół głównych metropolii, przybiera wyjątkowo nieestetyczne formy. Czy sensownym, z punktu widzenia urbanistyki miasta, jest znacząca poprawa dostępności komunikacyjnej terenów rozbudowywanych w tak chaotyczny sposób, szczególnie, że niewiele do tej pory zrobiono aby uatrakcyjnić już istniejące formy komunikacji (gdzie parking przy przystanku kolejowym na Junikowie? brak dojścia do przystanków od strony osiedli)?
Inwestycje
  • Odpowiedz