Wpis z mikrobloga

Myślicie że taka propozycja wysłana do operatorów komunikacyjnych w #gop była by sensowna? Otóż chodzi mi o wspólny bilet przesiadkowy:

A Mianowice zwał by się Aglomeracyjny Bilet Przesiadkowy. Kosztował by zawsze 6,5 zł (możliwość ulgi 50%). Można by go było kupić w automatach KŚ, ŚKUPomatach, automatach biletowych PKM Jaworzno czy w tych w Tyskich na Stacjach Kolejowych

Bilet pozwalałby na jednorazowy przejazd 2 różnymi Przewoźnikami zaznaczonymi na bilecie (KZK/PKM/MZK + KŚ na obszarze ograniczonym stacjami Gliwice, Tychy Lodowisko, Dąbrowa Górnicza, Mysłowice, Tarnowskie Góry, Mikołów) w ciągi 2 godzin od pierwszego skasowania u zaznaczonego pierwszego przewoźnika.

#sylwkesiepyta #komunikacjamiejska #slask #zaglebie #kzkgop #kolejeslaskie #mzktychy #pkmjaworzno
  • 13
@Polinik: Na zasadzie umów pomiędzy sobą (a jak teraz działają np wspólne bilety KS/MZK Tychy?)+ tego ile zostało sprzedane biletów w automatach (przecież ta liczba nie będzie się brała z powietrza)
Myślicie że taka propozycja wysłana do operatorów komunikacyjnych w #gop była by sensowna?


@sylwke3100: nie, jedyny sens ma komunikacja oparta o całkowitą integrację usług transportowych. Nie ważne czy jedziemy autobusem, tramwajem, autobusem innego przewoźnika, pociągiem, metrem, statkiem kosmicznym - jedziemy po obszarze danej strefy - płacimy jak za strefę. Pytanie czy nie należy w takim wypadku zmienić (zmniejszyć) stref i zwiększyć ilość dopuszczalnych stref na danym bilecie (tak żeby uniknąć problemu
@sylwke3100: oczywiście przesiadki i przerwy w jeździe powinny być dozwolone (a dopuszczalny czas jazdy powinien być relatywnie długi - jako podstawa 1h czy może nawet 2h - jak to jest np. w Berlinie), tylko powrót powinien wymagać osobnego biletu - a wszystkie bilety powinien dobierać najkorzystniej dla pasażera (a nie jak teraz dla KZK GOP) ŚKUP (skoro już jest)
@JestemZSosnowca: Tak ale nie obejmował on MZKP co mieli kiedyś nawet w busach napisane "Tu nie obowiązuje bilet Śląski", teraz namiastkę tego mają Tychy tzw taryfa pomarańczowa

@megawatt: Ale wiesz w obecnym momencie nie widzę na to szans w takiej formie całkowitej choć bym chciał

Co do kolei regionalnej to temat strasznie trudny. Niby mamy namiastkę tego w postaci linii Sosnowiec - Tychy czy Katowice - Gliwice ale już np
@sylwke3100: dlatego obecnie nie ma szans na sprawną komunikację w GOP i mamy potworki w stylu linii 138/238, 193, 12, itd. Które bez logicznego powodu ciągną przez całe miasto zachaczajac często o ściśle centrum.

Kolejnym problemem Katowic są tramwaje, obrębie pasujące jak pięść do kozucha - przy takiej sieci trzeba rozważyć albo rozbudowę (lepszą opcją) albo likwidację. Na razie zabudowuje się ślady dawnych linii kolejowych (patrz linia kolejowa baildon-cynkownia która mogłaby
@sylwke3100: dlatego obecnie nie ma szans na sprawną komunikację w GOP i mamy potworki w stylu linii 138/238, 193, 12, itd. Które bez logicznego powodu ciągną przez całe miasto zachaczajac często o ściśle centrum.


Nie mowiąc już o całkiem bezsensowym potworku typu 950( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na razie zabudowuje się ślady dawnych linii kolejowych (patrz linia kolejowa baildon-cynkownia która mogłaby być proteza w razie problemów pomiędzy rondem