Wpis z mikrobloga

#astronomia #radioastronomia #elektronika #pytanie

Może wyda się wam to trywialne ale mam #pytanie - w jaki sposób działa radioteleskop?
Chodzi mi o sposób obrazowania danych...

Myślę, że wyraziłem się dość jasno. Chodzi o to, że zastanawiam się jakim sposobem
realizowane jest obrazowanie z taką rozdzielczością.
Rozumiem zasadę kierunkowej lokalizacji sygnału... Transformatę Fouriera...
Jednak zupełnie nie rozumiem sposobu uzyskania "detali" przy tej skali kątowej obiektów i kierunkowości anteny.

( ͡° ʖ̯ ͡°)
defoxe - #astronomia #radioastronomia #elektronika #pytanie

Może wyda się wam to t...

źródło: comment_5xfbwzCF5XBoegvdfVAdSYOQi2lTxPZb.jpg

Pobierz
  • 26
@defoxe: (jestem laikiem) ale szybkie szukanie w google, taki radioteleskop się obraca, skanuje, znowu obraca, skanuje (czasem zespół takich teleskopów) potem się to składa. A te wszystkie kolorki to pewnie szukanie jakichś tam gazów czy czegoś innego.
http://www.atnf.csiro.au/outreach/education/pulseatparkes/radiotelescopeintro.html
Operating frequencies
440 and 660 and 1420 MHz (pulsar timing and surveys)
1420 MHz (atomic hydrogen in galaxies)
6 and 12 and 23 GHz (methanol and water masers)
23 GHz (ammonia in star-forming
@Al_Ganonim: O to mi mniej więcej chodzi. Jakieś źródła?
Skanowanie da mi jedynie "ogólne pojęcie" o kierunku z którego pochodzą sygnały.
O jakich odległościach mowa między antenami?
@defoxe: to trzeba kogoś mądrzejszego do tego albo więcej czasu w google. Mi się niechce. Ostatnio spędziłem 2 dni czytając co się da o łaziku Curiosity :P