Wpis z mikrobloga

Mirki z #szosa , powiedzcie mi, że się mylę.
Pogiąłem dzisiaj tylną przerzutkę. Na podjeździe zrzuciłem przednią mając z tyłu łańcuch na największej zębatce kasety (taa, skrzyżowany łańcuch) i wtedy rzeczony łańcuch spadł pomiędzy kasetę a szprychy (źle wyregulowana tylna przerzutka?), a ja lecąc mimowolnie trochę pociągnąłem wszystko do przodu co poskutkowało opisanym zniszczeniem. Do wymiany na pewno wózek ( #shimano 105), ale dla pewności pójdzie cała przerzutka, gorzej, że pogięty także hak - czy jest on dodawany do przerzutki? W necie wygląda, że ludzie sprzedają bez i to mnie trochę martwi...

Czy będę musiał dzwonić po producentach/serwisach #rower ( #trek ) i dopasowywać ten element osobno?
źródło: comment_2s2N7zdAStRNSPm8kKAMKbVGhIOAwCXE.jpg
  • 13
@inyourface: hak jest w prawie każdej ramie inny, dlatego zawsze sprzedawany jest z ramą. Trek to popularna marka więc powinni mieć w sklepie gdzie handlują trekiem, problem jest z egzotycznymi ramami jak pęknie hak
@Rules: @frytas: to przeputane, bo liczyłem, że jutro z rana to jakoś ogarnę i jeszcze wyskoczę na trasę, bo dzisiaj pogoda była rewelacyjna, a jutro ma być nie gorzej.

A co z doginaniem we własnym zakresie? Mam narzędzia, w tym palnik, mógłbym trochę popracować nad tym. To nie wydaje mi się super obciążony w czasie jazdy element - myślicie, że zamówiwszy nówkę sztukę mógłbym na poczekaniu z 2 x 80km
@Rules: @frytas: skoro i tak muszę osobno brać hak, to może spróbować z wymianą tylko wózka? Kółeczka nie wyglądają, żeby się przejęły, reszta też w miarę ok - do każdego typu są osobne wózki? W sensie 105 ma dedykowane tylko dla siebie? Gdzie ja takie szczegółowe elementy dopadnę? No i czy to ma sens w sytuacji gdzie cena wózka pewnie będzie stanowiła niemałą część ceny całej przerzutki.
@inyourface: wymień całą przerzutkę i hak - tu nie ma miejsca na cebulę, bo później będzie nieprecyzyjnie działało, albo np. jeden bieg nie będzie wskakiwał bo ciut krzywo, a hak po prostowaniu może pęknąć i wciągnie drugą przerzutkę