Wpis z mikrobloga

@Existanza: Ja jeździłem na 26(kendy jakieś ale to chyba bylo 28 bardziej) obecnie jeżdżę na 25 i różnica duza. Kazda nierówność czuje i powoli rozglądam sie za jakimiś oponkami 28c ( ͡° ͜ʖ ͡°)
proszę @metaxy o pierwszą sensowną odpowiedź

@Existanza 25 ma większą powierzchnię styku z podłożem i profil opony jest bardziej okrągły niż prostokątny. Ogólnie raczej przechodzi się na 25 bo opory toczenia są tylko minimalnie większe, a przyczepność dużo lepsza.
@cox22: faktycznie, ciekawy artykuł. Niemniej jednak to ma sens tylko przy założeniu, że ciśnienie w obu oponach jest jednakowe. W każdym razie to tłumaczy, dlaczego niedawno na zjazdach (bez pedałowania) jadąc swoim crossem na 28 nabitych do 8atm wyprzedzałem typów na szosach, gdzie na pewno opony nie miały więcej niż 25 (a ciśnienie pewnie podobne). Dodam, że to oni na pewno mieli bardziej aerodynamiczną pozycję, bo ja się boję zjeżdżać siedząc