Wpis z mikrobloga

Mirki #prawo #konsument #komputery co mam zrobić?
Wysłałem do x-komu laptopa z tytułu niezgodności towaru z umową, odesłali nienaprawionego + nieprawidłowo złożyli laptopa, bo nie przeciągnęli kabli karty sieci bezprzewodowej, przez co nie było możliwości łączenia się z sieciami wifi, z którymi laptop łączył się przed odesłaniem laptopa. Ponownie wysłałem im laptopa, a oni nie poczuwają się do winy i pomimo ich obietnicy przekazania laptopa do ekspertyzy autoryzowanego serwisu producenta po prostu zamykają RMA i odsyłają laptopa uznając reklamację za bezzasadną. Nie odebrałem przesyłki i poprosiłem o wyjaśnienia. Łaskawie po ponad tygodniu odpisali mi:

Witam serdecznie,


Uprzejmie informuje, iż w przedmiotowej sprawie spółka x-kom dnia 05 września 2016r. podjęła decyzje o bezzasadności reklamacji. Decyzja Sprzedawcy wraz ze stosownym wyjaśnieniem przekazana została Panu drogą mailową.

Jednocześnie zwracam uwagę na fakt, iż zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego art. 4. ust. 1. „Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umowa; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.” Oznacza to, że w okresie do 6-u miesięcy od wydania towaru to na sprzedawcy ciąży obowiązek wykazania, że ewentualna niezgodność nie istniała w momencie wydania sprzętu. Po okresie 6-u miesięcy, obowiązek wykazania, że niezgodność towaru istniała w momencie wydania sprzętu przechodzi na Konsumenta. Biorąc pod uwagę powyższe oraz fakt, iż zakupu dokonano w dniu 29 sierpnia 2014 r. nie ulega wątpliwości, iż w tym przypadku termin 6 miesięcy odpowiedzialności spoczywającej na sprzedawcy, aby udowodnić, iż niezgodność towaru z umową nie istniała w chwili zakupu, upłynął. Ponadto zgodnie z art. 6 Kodeksu Cywilnego, ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. W przedmiotowej sprawie powyższe nie zostało spełnione.


Czyli formatka kopiuj-wklej, abym się odpierdzielił. Ręce opadają. Taki supcio duży sklep, a takie nieprofesjonalne podejście do sprawy.. Pomijam to, że mirkowe konto xkomu ma gdzieś pomoc - najpierw trochę odpisywali, później zaczęli milczeć, aż teraz w ogóle nie dostaję odpowiedzi na PW.
#pomocy
  • 5