Wpis z mikrobloga

Czy jest tu ktoś kto wskazałby mi drogę do szybszej i efektowniejszej pracy ze szparowaniem?

Bede miał do wyszparowania kilkanaście elementów (przedmiotami są profile okienne). Kontrast brzegów (białe elementy i tło o delikatnych szarościach i bieli) bywa niekiedy mały. Zastanawiałem się czy można sobie pomóc narzędziem wykrywania brzegów lub innym... tylko po zaznaczeniu takiej warstwy jest ona dość ostra i nierównomierna w stosunku do przedmiotu. Dodatkowo nie ma kontroli chyba nad tą funkcją bo nie dotarłem do opcji / okna ustawienia suwaków. Rzadko korzystam z PS-a i w sumie jest to też dla mnie motywacja żeby na konkretnym przykładzie nauczyć się czegoś nowego.

Funkcja Quick Selection jest ok przy ciemniejszych elementach ale nie sprawdza się zbytnio gdy fotografowany element jest biały z szarościami itp, gdy są jakieś srebrne elementy i przy nich szarawy cień. Szukam sposobu na efektywniejszą pracę. Pomagałem sobie też wykrywaniem kolorów i tolerancją ale to też ma swoje ograniczenia przy bielach i szarościach.

Kształty profili są zazwyczaj proste po za miejscami przekrojów profili.

Przykłady takich profili z netu:

http://informatorbudownictwa.pl/i/images/3/1/1/YWRkPTgwMHg4MDB4ZmZmZmZm_src_124311-ThermoSlide_e.jpg
lub
http://www.aluplast.com.pl/uploads//galleries/6457/energeto-5000view_Baukoerper-AK_Rahmen_Fluegel_bonding-inside_cl_fv_sw_3fach_Verg_1.jpg

Czy ktoś bardziej doświadczony dałby mi jakieś wskazówki?
Serdecznie dziękuje

#photoshop #grafika
  • 15
@yozz84: czy zdjęcia mają identyczny układ?
Jeżeli tak to najlepiej na jednym zrobić maskę i tylko przenosić ją do kolejnych zdjęć. Następnie ctrl+save i gotowe.
Do tego celu użyj krzywych Béziera (p) obrysuj starannie zdjęcie a potem przekształć krzywe w maskę.
@prisk: Niestety każde zdjęcie jest inne

@TwigTechnology: @kreatyw_net: @sorasill: pokombinowałem trochę i zrobiłem kilka działań... pierw sprawdziłem po wykryciu brzegów jak wygląda obrys, następnie quick selection to co dało radę, potem ręcznie zaznaczeniem + / - po prostych fragmentach... zrobiłem z tego nową warstwę i nałożyłem na nią biały kolor

Efekt jest w miarę ok... choć irytuje mnie przy prostych elementach ustawionych pod skosem ton przejścia i "nienaturalność"
@prisk: ok, piórko piórkiem ale w jaki sposób wóczas zostawiacie brzegi takich elementów? dodajecie jakieś warstwy wygładzenia, gradientu brzegów itp ?

ps1: a z innej beczki jeszcze... jak wyrównać cienie/gradienty na białych elementach w postprodukcji?

ps2: czy taki poziom jak w dodanym pliku jest akceptowalny / dobry? tu czepiałem się wcześniej tej lewej krawędzi...
https://zapodaj.net/c7ab617ffdf76.jpg.html
@yozz84: Czy akceptowalny zależy od klienta i od Ciebie ( ͡º ͜ʖ͡º) dla mnie np. nie. Widać, że narobiłeś dużo zbędnych punktów na krzywej. Im mniej tym lepiej ale serio to trudne na początku wiec się nie łam. Zawsze jak przekształcisz krzywą w zaznaczenie to możesz ustawić wtapianie co czasem się przydaje. Jest też funkcja Refine edge do modyfikowania krawędzi wycinanego obrazu.
prisk - @yozz84: Czy akceptowalny zależy od klienta i od Ciebie ( ͡º ͜ʖ͡º) dla mnie n...

źródło: comment_bdpE08nDA7bQFpW6Rin2iwGez6rJwE16.jpg

Pobierz
@sorasill: używałem scrolla gdyż czasami potrzebowałem bliżej a czasami dalej widzieć zaznaczane elementy (w zależnosci od długości prostej elementu i szczegółowości.

@prisk: Refain Edge miałem ustawiony na Radius 0,5 a shift edge na 1%... Feather też koło 0,5%... Punktów robiłem bardzo mało... za wyjątkiem górnego lewego narożnika elementu. Pozostałe fragmenty były wykonywane długimi prostymi odcinkami...

A jak poradzić sobie w postprodukcji z takim fantem jak ta krawędź po lewej stronie?