Wpis z mikrobloga

Co mirasy myślą o juleczce tak rocznik 2012 jaka wersje silnikową wybrać?
Jeśli klekot bocianow to 1.6 czy 2.0 jtdm-2 140 czy 170 kuca?
Może benzin 1.4 120 czy 170 kuca?
Lubie i zawsze jeździłem manual ale podobno fajna robote robi automat ale jak to jeździ nie sypie sie?
Dziennie okolo 10 mil po autostradzie w jedna strone do pracy plus kilka duzych wypadow na dluższe wycieczki dlatego myślę nad dieselem.
Ktoś ma? Jak to się sprawia? W moim zasięgu zakupowym już raczej z przebiegem - pewnym - 60k mil mniej więcej
Mirasy doradźta bo janusze mowia, zebym wykupil lawete na dzien dobry a to takie ladne ze na lawecie to wgle nie pasuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#alfaromeo #alfaholicy #pytanie #zakup
  • 15
@KUL4WY: jak spalanie nie gra dużej roli to bierz 1.4 170KM z automatem TCT. Silnik 1.4 MultiAir posiada ten cały moduł multiair (system sterowania zaworami) który w pierwszych rocznikach był zwyczajnie mówiąc wadliwy, dużo można poczytać w necie pod hasłem "multiair" ale nie ma co się zrażać bo w nastepnych rocznikach juz zostało to zrobione i ludzie nie zgłaszają awarii tego systemu, usłyszałem też że nawet sam producent bierze na siebie
@KUL4WY: Benzyny fiata w aktualnych czasach to chyba jedne z najlepszych, a uturbione prawdopodobnie najlepsze na rynku. Pamiętaj, że do samochodu z bezpośrednim wtryskiem tanio gazu nie założysz póki co.
Dieslami JTD sporo jeździłem i zarówno 1.6 jaki i 2.0 ją bardzo dobrymi konstrukcjami. Różnice między nimi to to co widać na pierwszy rzut oka - dynamika i przyjemność z jazdy 2.0>1.6, spalanie, ceny części, no i ilość aut z tym
@KUL4WY: te benzyny mają całkiem sensowne spalanie także ja bym się nie pchał w diesla. Jeździłem 120KM i jak na taką moc to naprawdę fajnie się jeździ. Biorąc pod uwagę, że auto się świetnie prowadzi to 170KM będzie dawać wielką frajdę. I podobno 170-konna mniej pali niż 120-konna.
@konradk1: w julce mamy tylko multiair ale w mito mamy 1.4 TurboJet (155KM), obecnie juz zastąpione multiair 120KM, 130KM, 170KM. TurboJet to ostatnie 1.4 bez dziwactw, zwykłe bezawaryjne 1.4 z turbo z którego idzie wycisnąć 220KM po zmianie turbo, wtrysków i IC :P Sam rozważam zakup julki 1.4 170KM ale kurde to nie jest jeszcze na mój budżet :(
@login_zajety_sic: I można założyć gaz i jeździ to na nim bez problemu. Też myślałem o Julce, ale taniej nie chce, a takie w dobrym stanie i nie na moją kieszeń. Jak nie trafi się żadna 159 ciekawa, to jeszcze trochę pozostanę przy saaarej płycie 156 - aktualnie mam 147 fl i też cieszy me oko :)
@KUL4WY: No cóż, z nowymi benzynami włochów nie miałem styczności. Jeździłem 2.0 150 kunia w momencie jak miałem 2.4 jtd 175KM w 156 i złego słowa nie powiem - wyciszenie, kultura pracy, elastyczność na każdym biegu. Może brakowało charakterystycznego gangu 5 cylindrów. Z doświadczenia wiem, że na dużych trasach, przy prędkościach ~150km/h wzwyż mocniejszy silnik spali... mniej. Więc jeśli zamierzasz robić trasy to bierz tylko i wyłącznie 2.0 bo JTD lubią