Aktywne Wpisy
troglodyta_erudyta +219
#debata
Kiedy próbujecie zaorać gównopytaniami potężnego Trzaskowskiego.
Z takimi kontrkandydatami Trzaskowski mógłby nic nie robić, tylko srać do Wisły codziennie, a i tak by wygrał.
Kiedy próbujecie zaorać gównopytaniami potężnego Trzaskowskiego.
Z takimi kontrkandydatami Trzaskowski mógłby nic nie robić, tylko srać do Wisły codziennie, a i tak by wygrał.
wshk +23
#gamedev XD #leinnanblends #cpp #programowanie #sfml
gratuluję, JEDNAKŻE co jeśli będę chciał mieć wiecej niż 192 typy kafelków?
znajdziesz mi klawiaturę z niedrukowalnymi znakami?
Ale zarówno jedna jak i druga sytuacja nie powinna mnie spotkać przy planowanych grach więc będę się trzymał tego sposobu. :P
@Leinnan: szanuję za grzebanie od podstaw a nie juniti. xD Pamiętaj żeby cache'ować VertexArray.
@BennyLava: Unity ma swoje zalety, pozwala się skupić na tworzeniu samego gameplay'u. Mimo wszystko posiadanie większej ilości rzeczy(nie wszystkiego- w końcu to nie czysty OpenGL) pod kontrolą też ma swoje zalety :P
No i z zalet w C++ z SFML mogę pracować nawet na netbooku(o dziwo CLion wyrabia)
@BennyLava: A tutaj rozwiń o co ci chodzi :P
Możesz bez problemu mieszać rendering przez SFML-a i
@Leinnan: tutaj masz mnóstwo innych opcji do wyboru i znacznie szybszych, np. VertexArray/VBO+atlas textur, VertexArray/VBO+texture array. Inne podam jak sobie przypomnę, jednak nie warto tego tak optymalizować, bo dzisiejsze karty wyświetlą to bez zająknięcia, w dodatku wyświetlanie kafli będziesz optymalizował np. jakimiś drzewkami lub prościej testem na sprawdzanie widoczności biorąc pod uwagę górny lewy kafel i prawy
@BennyLava: to nie pasuje ci nie tylko unity, ale też C# .Net, Python i Java - praktycznie wszystkie popularne rozwiązania do gier oprócz C++. Nie widzę nic złego w tym, że garbage collector sprząta za nas pamięć - chroni to nasz ram przed złymi programistami :) A Unity jest bardzo wygodnym środowiskiem deweloperskim, również dla tych którzy wiedzą "jak to
No i znacznie większe zużycie pamięci.
(Piszę głównie z myślą o javie, bo tam najwięcej pisałem)
W sumie, minecraft to mała prosta gierka 2d
@rotflolmaomgeez: minecraft tnie przez gc, to widac podczas profilowania, ale to też w dużej mierze wina kodu który momentami jest na prawdę chu... Więc beznadziejny przykład, bo gc w mc naprawdę czuć, a serwery też się z tym męczą.
W javie gc czuć w takich aplikacjach które muszą płynnie działać prawie każde przejście gc, widziałem już sporo jak i sam robiłem i profilowalem moje lub istniejące
I świetnie argumenty,
Kontrole nad pamiecia mozesz sprawowac swobodnie przy uzyciu bloku kodu unsafe{}
Ostatnio bylem na spotkaniu grupy i gosc opowiadal.
Bardzo fajnie o tym oopwiadal Szymon Kulec w "Moja podróż do Krainy Ekstremalnej Współbieżności w .NET"
Do kontrolowania pamieci w grach jak najbardziej