Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #renault #laguna #citroen #citroenc4
Hej mirki. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem auta do 13-14k, tylko i wyłącznie benzyna (z nastawieniem na lpg później) lub benzyna z lpg (od razu). Z wielu różnych samochodów, które mi się podobają, skonfrontowanych z opiniami na temat potencjalnych awarii i kosztów eksploatacji, wybrałem dwa modele:
Citroen C4 (I gen. 3 drzwiowy przedlift)
- silnik 1.6 (110 km)/2.0 (136 km)
Laguna 2 (ph 2, głównie w kombi bo taka mi bardziej wpada w oko)
- silnik 2.0 (136 km)/2.0T (170 km)

Poszukuje opinii użytkowników takich samochodów, albo osób, które miały z nimi większą styczność, gdyż opinie "internetowe" i innych mechaników już znam. Co ciekawe na oba modele najbardziej narzekają ludzie, którzy ich nie posiadają ;). Mogą być opinie również na temat diesli, albo wersji po/przed liftingiem.
  • 28
@Matvei: jeśli porównywać do Laguny to raczej C5 a nie C4. C5 nie miałem, Laguny miałem (dwie dwójki, teraz trójkę) i jeśli uda Ci się znaleźć niezajechany egzemplarz to może być całkiem w porządku, tylko z 2.0T będzie ciężko. Diesli się nie chwytaj, no chyba że 2.0 dci.
@xetrov: wszystko co ma turbinę odpada z automatu.
Auto zagazowane również.

Gaz zakładamy samemu. Drożej ale bezpieczniej.
Diesli nie tykamy bo, niestety, jednostki są zbyt skomplikowane i awaryjne.

Wolnossąca benzyna. Motor jak największy. Nie ma co się bawić w motory poniżej 2,0. Spalą podobnie a wygoda, elastyczność i możliwości nieporównywalnie gorsze na niekorzyść małych jednostek.
@Matvei: jezeli Laguna to koniecznie przed sprzedaza podpiac pod clipa i posprawdzac bledy. zeby cie potem nie zaskoczyle elektryczno-elektronicznie.
Komfort jazdy Laguną jest wporzadku , dynamika tez , naprawy nie sa bardzo drogie. Zapytaj sprzedajacego kiedy bylo wymienianie KZFR , jezeli jezdzil glownie na gazie to sprawdz pompe paliwa ( czesto janusze leja po 10 litrow maks i pompa ma problemy z chlodzeniem ) .

A jak juz znajdziesz jakas do
@Matvei: miałem c4 trzydrzwiowe a teraz mam c4 5 drzwiowe. Pierwszy 1.6 hdi a drugi 2.0 benzyna 140 KM. Polecam, szukaj 2.0 bo to stary sprawdzony silnik. Sprzedałem 3 drzwiowe bo i w pracy nie pasuje i ma kilka niedogodnień w stosunku do wersji 5D. Łatwo znajdziesz z bogatą wersją i skrętnym xenonem, jakość oświetlenia o wiele lepsza. Dla mnie ładniejsza jest wersja 3d ale jak wyżej.
Spalanie na miejscu czyli
@Matvei: Odnośnie Laguny 2 gen. to koniecznie wersja poliftowa. Druga sprawa to 2.0t od Renault to świetny silnik i jeżeli udało by Ci się znaleźć dobry egzemplarz to nic tylko brać. Aczkolwiek niestety nie ma wiele owych silników na rynku :(
@Matvei: nie miałem laguny. Żadnej.
Śmieszki heheszki - skądś opinie się biorą.
Używam Renault koleos 2012 2,0 - gdyby nie DPF to by było okej.
Wcześniej był Trafic 1,9 diesel - wspaniałe auto. Oczywiście, po przebiegu 200 k remont wtryskiwaczy. Ale to norma.
Mam Forda Ranger 3,2 tdci - i tak jak w koleosie - DPF to tragedia. I skrzynia. I wiele innych rzeczy.

No i mam passata vr5 z 2001
wszystko co ma turbinę odpada z automatu.


Też mam takie podejście, ale akurat 2.0T jest w porządku, mam ten silnik w wolnossącej wersji w mniejszym samochodzie i jest 'tak se' - ujdzie, ale pasowałoby dodać turbinę.

Auto zagazowane również.

Gaz zakładamy samemu. Drożej ale bezpieczniej.


Podobnie u mnie, wolę sam założyć coś porządnego niż ryzykować kupno jakiejś januszowej instalki - szczytem był kiedyś GS430 na czerwonych Valtekach, przez to odpuściłem cały samochód.
@xetrov: co byś pan nie powiedział - turbo nie tykam :)

Jak już to kompresor - ale to znowu w mercach...

Jasne, mam ciśnienie na Vulvę 2,8 bi turbo ( ͡° ͜ʖ ͡°) takie s80 to bym brał w rurę wydechową.
Ale trzeba myśleć rozsądnie. Na pewno będzie coś z turbo na 3 auto - do zabawy i modów. Ewentualnie będzie jakieś v6 bez turbo a do
@ja_caly_na_bialo: pomyliłem odbiorców, myslałem że to pisał OP ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dłubanie rozumiem, sam teraz niestety nie mam garażu ani miejsca do robienia czegokolwiek i mocno mnie to boli, między innymi z tego powodu zrezygnowałem z kupna kolejnego samochodu bo chętnie bym wziął jakąś ośkę (ostatnie Megane RS, eh ( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale już aktualnych samochodów szkoda mi trzymać pod chmurką
@xetrov: meganę propsuję motzno :) Ale tylko tą z obrzydliwą dupą. Tak obrzydliwą, że aż piekną ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Z drugiej strony.. na auto do modów i zabawy to tak:
4x4>rwd>ciągnięcie na lince>laweta>pchanie opierając się o klapę bagaznika>fwd
@ja_caly_na_bialo: miałem mocny dylemat pomiędzy Megane a GT86/BRZ, głównie po przejechaniu się tym drugim. Dylemat zniknął wraz z przeprowadzką do większego miasta, ale kiedyś wróci, przynajmniej mam taką nadzieję że wróci, pewnie już z innymi modelami ale problem będzie ten sam.
@xetrov: nowa gt86? Jak masz ponad 180 cm wzrostu to nie masz dylematu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Poza tym, toyo miała fajny pomysł z gt - niestety - 2 litry to trochę mało. Trzeba było wrzucić coś koło 3 litrów w V ce. Ewentualnie 2,0 boxer mógłby zostać. Z turbo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak wyszła GT i spojrzałem na jej śmiesznie niską