Wpis z mikrobloga

@Terebellum: Jeżdżę takim 2006. Oprócz zwykłych rzeczy nic się nie dzieje. Minus to bardzo niskie zawieszenie, przez co łatwo czochrać fałdy asfaltu. Plastikowa osłonę silnika rozbiłem po 3 miesiącach, potem założyłem metalową. Spalanie średni 6,0.
@Terebellum: Mialem 407 z 2005 ale z benzynowym 2.0. Ja zlego slowa nie powiem. 2.0 Hdi to jest jeden z lepszych diesli. Montujesz diode zeby widziec kiedy sie wypala filtr i tyle. Znam ludzi co maja po 400 tys km w tym silniku.
Ogolnie 407 sa bardzo dobrze wyposazone, czesci masz do wyboru do koloru.
Jak bedziesz mial pytania to napisz mi na PW.
@Terebellum: Jak na Diesla zły nie jest podobno 2.0 HDi. Ale trzeba się liczyć z dwumasą, fapem, Turbo o zmiennej geometrii, awaria pomp wysokiego ciśnienia i problemami z EGR.
@Matvei: jak w każdym dieslu więc po co to pisać ?
@Terebellum: przewygodny , fajna stylistyka , oba motory 2,0 są bardzo dobre , diesel sprzęgnięty z manualem 6cio biegowym bardzo dobrze dobranym, benzyna idealna pod LPG ( ale skrzynia 5 biegów tylko ),
na co zwrócić uwagę - siada wspomaganie , nawala pompa , w benzynie dodatkowo cewki sagem ( są do dupy trzeba wymienić ) , maglownica zbudowana
@sailor_73: Nie każdy diesel w tych rocznikach ma m.in. Turbo o zmiennej geometrii czy fap... Te nowsze owszem, ale 407 to nie jest nowszy samochód. Nawet wersje samego 2.0 HDI różnią się od siebie diametralnie. Począwszy od 90 km, który ma tylko Turbo aż do tych najmocniejszych wariantów. Dlatego warto wiedzieć na czym się stoi.
@Matvei: Tylko że w każdym 407 szły diesle z dwumasa, fapem i z turbo o zmiennej geometrii (tego ostatniego nie jestem na 100% pewny). Byly roznice np w wtryskach bo byle delphi lub siemens.
@Matvei: Ale OP mowi o 2.0 hdi. Wiem, że 407 z 1.6 z początku produkcji można było trafić bez fap.
Np. w 308 był montowany 1.6 hdi 90 KM który nie miał FAP, dwumasy i turba bez zmiennej geometrii.
@Terebellum: Mi sie z elektroniki nic nie zepsulo. Autem jezdzielem 3 lata i sprzedalem z bolem serca. Z tego co pamietam w SW lubi siadac zamek tylnej szyby bagaznika. Czasem czujnik sprzegla sie psuje, zbiera sie wilgoc i zwiera obwod wtedy np tempomat nie dziala.

Z takich irytujacych rzeczy to sworzen dolny wahacza, kurza lapka. Ja u siebie zmienialem 2 razy, ciezko to zdiagnozowac bo nie czuc pukania, po odkreceniu rozsypuje
@fotograf_warszawiak: bo ktoś kto nie jeździ tym autem na codzień nie zobaczy tego ... jak by się wypalało i stanął byś na zewnątrz auta albo podniósł maskę to na pewno byś usłyszał różnicę .... tak samo jest jak zgasisz silnik jak już zacznie się wypalanie, wtedy to nawet w środku słyszysz, że je przerwałeś

@Terebellum: z elektryki u mnie nic poważnego się nie działo ( a mam 307 już 11
@fotograf_warszawiak: 9 000 km to za dużo nie najeździłeś :) masz normalnego DPF, nie ma znaczenia czy mokry czy suchy to cały czas DPF (DPF i FAP to jest to samo, tylko, że DPF to nazwa filtra po angielsku, a FAP po francusku, a nie technologia wypalania na mokro czy na sucho) akurat w tych silnikach tylko "mokre" filtry były. Kto mówi o katowaniu przy wypalaniu? po to masz ten dodatek