Wpis z mikrobloga

  • 0
@Zielony34 dlatego napisalem, dolozyc 30000 i pojsc do salonu. W polsce lepsza dacka bedzie z salonu niz uzywany vag czy japoniec. Co do 600 za wtrysk, to nie jest drogo tylko ludzi nie stac na utrzymanie samochodu.
  • Odpowiedz
@krol_magnezu:

Proszę Cię, jak ktoś kupuje kilkuletnie-kilkunastoletnie auto na dojazdy do pracy nie będzie ładował klocków TRW po 140 zł które szły na pierwszy montaż. Wsadzi się zamienniki za 50 zł które spokojnie wystarczą. (na jedną oś oczywiście).

Co do tego 90 w trasie i spalania - jak ktoś jedzie do pracy, to raczej nie robi więcej niż 50 km po lokalnych drogach. W takim przypadku na pewno nie polecę nikomu
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34
@rzeznia22

Podpytam korzystając z okazji. Potrzebuję samochodu na dojazdy do pracy - dziennie 50 km, chciałbym ze 2-3 razy w roku pojechać nim nad morze (1100 km całość) poza tym do okazjonalnych wycieczek ze sprzętem foto.(100-200km) Samochód będzie stał pod blokiem. Pierwszy samochód w życiu. Obowiązkowo LPG. Cenowo tak chciałem odłożyć koło 5 tys. na wszystko czyli rejestracja, OC i "pakiet startowy". Moglibyście Panowie coś doradzić?
  • Odpowiedz
@sh2dov: Zależy jaka dacia. Nie znam się na tych autach, ale szef to wziął nowe z salonu (dokker) z fabryczną instalacją LPG.
Nic tam nie ma - ale miało nie być, to samochód do pracy, służbowy. W każdym razie tak raz na 2-3 miesiące ląduje w aso, głownie ma problemy z lpg, jednak zrobiło to ledwo 90 tysięcy a zaczyna się rozpadać wszystko po kolei. Generalnie nie polecam tego auta. Ciągle
  • Odpowiedz
@Zielony34: z mietkami z garażu to się zgodzę. Ale Ty pewnie nie serwisujesz u mietka w garażu swojego auta. A każdy normalny mechanik sobie radzi z tym bo, niczym to auto w budowie nie się różni od każdego innego popularnego samochodu. @rzeznia22: no właśnie najtańsze do SS są za 50 do fiata za 77 ( ͡° ͜ʖ ͡°), typowe polskie serwisowanie JanuszyTDI wrzuć najtańsze będzie dobre,
  • Odpowiedz
@krol_magnezu: Osobiście sam robię sobie praktycznie wszystko przy samochodzie i nie widzę sensu do 28 letniego mercedesa 190D wkładać klocków TRW, którego już podjada rdza, służy mi tylko na dojazdy do pracy i demonem prędkości jak wiemy, takie auto nie jest. Wsadziłem na przód jakieś polskie zamienniki, 200 zł razem z tarczami około 30 tysięcy kilometrów temu i jakoś nic się nie dzieje, hamuje bardzo dobrze, tarcze proste, nie krzywią się
  • Odpowiedz
@rzeznia22: zgodzę się oczywiście ze wszystkim, ale podałem tu tylko przykłady części jednego producenta i najtańszych zamienników, aby obalić mit o fiacie tanich częściach i hurr durr drogich japońców. Jak miałem opla astrę H, to też wolałem tuleje belki lemforder niż krafta xD, a filtr kabinowy filtron i doskonale rozumiem Twój tok myślenia.
  • Odpowiedz
@Morigan: toyota yaris, honda jazz etc. ale może być ciężko do 15k (chyba że stary yaris).
Ogólnie szukaj coś co mało pali się raczej nie psuje, nawet jak ma silnik od kosiarki.

P.S. Koniecznie benzyna (może być ew. z gazem ale jak pali 6/100 to jaki sens).
  • Odpowiedz
  • 0
@Zielony34
@Morigan
Przy tych cenach gazu tylko diesEl, jak przeliczysz koszta to wychodzi najtaniej.

Jak chcesz koniecznie lpg to dobrze sprawdź auto i gazowhika, ludzie sprzedają auto z lpg tylko jak już lpg wykonczylo silnik i jest do wyrzucenia. A kupić benzynę i samemu zakładać gaz to drogo. Średnia instalacja 2,5k plus przynajmniej 2razy w roku musisz jechać z tą instalacją do mechanika, zostawisz po 100.
Czyli na sam początek masz 3k
  • Odpowiedz
@Morigan: mamuska szukala takiego samego auta jak ty, ogladala swifty, polówki, clio i inne ale w koncu paflo na kia picanto, zobacz bo moze tez byc warte uwagi, co prawda mi nie lezy wizualnie ale od 2 lat nic w niej nie robila a i w miare nowa bo chyba 2011 rok
  • Odpowiedz
  • 1
@Morigan golf 4? Może i toporne ale jak będziesz dbała to Cię dowiezie i nie zawiedzie. Z takich dodatków to polecam szukać auta z klimą. Latem serio pomaga :) z takich ogólnych zasad to szukaj auta maksymalnie prostego w budowie.
  • Odpowiedz