Wpis z mikrobloga

Dobra, mirki. Czas zaplanować prace przy moto w czasie urlopu świątecznego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kawasaki ER-5 kupione w sierpniu 2014. Od tamtego czasu jedyne co było robione to wymiana oleju i filtrów oleju i powietrza rok temu zimą.
W tym roku planuję: wymiana oleju, filtrów oleju i powietrza, klocków i płynu hamulcowego, wyczyszczenie i regulowanie gaźników, kupienie kompletu nowych opon.
Co jeszcze powinienem zrobić? Jakie prace warto wykonać teraz żeby z pierwszym wiosennym ciepełkiem odpalić na dotknięcie i polecieć ku wschodzącemu słońcu?

  • 19
@Gixaar: Dobry pomysł. Okazuje się że trafiłem na sprawdzenie dosłownie wszystkiego wg periodic maintenance chart. Jezu, ile mnie znowu będzie to kosztować ;) No ale czego nie robi się dla swojej ukochanej (ʘʘ)
@boa123: tanie opony "firmowe" na Twój rozmiar to Pirelli Angel City, komplet to ~400zł, do takiego moto powinny być ok, sam mam takie w CB500, i są spoko, ale dużo na nich nie pojeździłem póki co
@boa123: no, BT45 to klasyka. Te, co Ci podałem, to jest nowy produkt Pirelli skierowany do małolitrażowych moto (125-250-300-400), dlatego też index prędkości mają bodajże 160. Mało opinii w internecie, ale te, które są, mówią że jest ok. Innymi słowy, jeżeli chcesz jeździć na limicie, te mogą być średnie, jak jeździć jak się jeździ na 500, powinny być ok
@boa123: Olej, filtry i inne płyny to podstawa. Następnie synchronizacja gaźników i koniecznie co dwa lata kontrola luzów zaworowych. Sprawdzić też stan napędu (łańcuch i zębatki). Nasmarować wszystkie linki i to co jest wymagane w service manualu. Reszta jak działa to nie ruszać :P Oczywiście zrobić kontrole łożysk w kołach, opon, klocków hamulcowych itd.
@Stitch: W manualu do mojej Yamahy XJ900F oficjalnie stoi że się smaruje, to samo miałem w Yamaszce 600 Diversion. Zawory też w obu były co określony przebieg lub co dwa lata. Lepiej robić co dwa lata bo o sprawdzaniu przebiegu można zapomnieć.
@boa123: Bridgestone to amerykańska firma i projektuje swoje opony pod rynek na którym najwięcej sprzedaje, a warunki drogowe w stanach są jednak mocno inne. Miałem kiedyś jakieś takie dwucyfrowe battlaxy i było tak sobie.
Miałem też 002 albo 003, te trzymały :-)

Gx
@nemetrix: Zawory też w obu były co określony przebieg lub co dwa lata.

Należy to rozumieć jako: regulacja zaworów co XX km, ale nie rzadziej niż co dwa lata.

Ja bym radził raczej nie zapominać o przebiegu od ostatniej regulacji zaworów.

Gx