Aktywne Wpisy
ComFort +7
#motoryzacja #samochody #prawojazdy
Byłem ostatnio na wycieczce ze znajomymi. Ja kierowałem. Bardzo się mnie uczepili, że zawsze przed zmianą pasa odwracam głowę w bok, żeby sprawdzić martwy punkt. Próbowałem bez tego, ale co wtedy z martwym punktem? - u mnie w aucie jest gigantyczny - a kombinowałem już różne ustawienia lusterek.
Byłem ostatnio na wycieczce ze znajomymi. Ja kierowałem. Bardzo się mnie uczepili, że zawsze przed zmianą pasa odwracam głowę w bok, żeby sprawdzić martwy punkt. Próbowałem bez tego, ale co wtedy z martwym punktem? - u mnie w aucie jest gigantyczny - a kombinowałem już różne ustawienia lusterek.
Czy odwracasz głowę żeby sprawdzić martwy punkt?
- tak 72.1% (668)
- nie 27.9% (258)
eastbors +4
GDZIE TU SIE HAMUJEEEEE
Są tu jakieś eksperty, którzy wyjaśnią czemu to się stało? Chciał zrobić jakiś bliski przelot i popełnił błąd, czy co?
Na GIF-ie widać, że gościu miał jeszcze z początku trochę miejsca na reakcję i miał sporą prędkość postępową. Nie mógł jej wykorzystać żeby uspokoić prędkość opadania?
@Sh1eldeR: Ekspertem nie jestem, bo zwykły rekreacyjny latacz ze mnie, ale wygląda mi to na nieudane awaryjne lądowanie - pewnie robił przelot, wleciał w jakieś duszenie/ zagapił się i był już na tyle nisko, że przyszło lądować w nieciekawym terenie - wszędzie dookoła nierówne skały, więc wybrał szosę. Najpierw
Dzięki za sugestie. Ja mam tylko doświadczenie samolotowe i z dyskusji z kumplem, co dużo skacze na spadochronach. On mi mówił, że generalnie spokojnie można wyhamować spadochronem przed samą ziemią i to dlatego jak on ląduje, to robi to jak piórko. Jak się zachowuje paralotnia to nie mam pojęcia.
@Sh1eldeR: Wrzucam obrazek z podręcznika: przykładowy wpływ zmiany prędkości opadania dla różnych prędkości skrzydła. W tym wypadku jest to przedział między 1 m/s do 2.5 m/s, więc względnie mała rozpiętość. Przy lądowaniach na paralotni raczej chodzi o wyhamowanie prędkości postępowej, żeby jak się dotknie nogami ziemi, żeby spokojnie