Wpis z mikrobloga

Mam pytanie odnoście pracy jako junior .NET. Niedługo kończę studia inżynierskie z informatyki i chciałbym właśnie w tym kierunku rozpocząć swoją karierę. Nie mam doświadczenia zawodowego. Przez ostatnie pół roku programowałem jeden projekt na inżynierkę przy użyciu języka C#. Projekt początkowo w WinFormsach, ale potem przeniosłem się na WPF. Do tego baza danych, więc jakieś tam pojęcie o MSSQL mam. Podstawy teoretyczne z programowania też ogarniam.
Macie może jakieś rady co jeszcze przydało by się ogarnąć przed rozmowami rekrutacyjnymi, żebym nie był zaskoczony zbyt mocno?

#programowanie #praca #informatyka
  • 5
@StormtrUper zależy jakiej roli szukasz. Potrafisz coś w js? Jakiś framework jsowy? Rodzaje webserwisów, Solid, kiss, dry, idea testów jednostkowych, kolekcje, wątki. Bardzo ogólne pytanie - ale na Twoim miejscu skupiłbym się na pokazaniu się jako chcący się uczyć i umiejący myśleć programista. Jak dostaniesz pytanie na które nie znasz odpowiedzi to powiedz: nie wiem - nie miałem okazji z tym pracować. Zawsze zapytaj też czy pytając może w dwóch słowach wyjaśnić
@StormtrUper: Zastanawiam sie na co liczą osoby takie jak Ty zadając to samo pytanie po raz któryś setny. Wpisz sobie w google 'C# developer interview question' i jestes ustawiony na rozmowe na juniora. Popatrz na strone Scota Hanselmana, ma tam ładna listę dla ludzi o podobnych zainteresowaniach.
@StormtrUper: większość ofert w tym momencie to aplikacje webowe, więc brakuje ci czegoś na frontend. Ogarnij np ASP.net MVC, albo jakieś webapi do komunikacji frontend-backend i js/ts plus jakoś framework, np angular, albo react I będziesz lepszy niż 95%ludzi startujących na juniora