Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Ile trzeba zarabiać by w Polsce w miare godnie i komfortowo żyć?
Ja co prawda dopiero studiuję i jakoś mi się żyje nie najgorzej za 1300 zł miesięcznie chociaż trochę oszczędzam, to nie jest tak źle:
- akademik 1 osobowy pokój 400zł
- jedzenie 500zł (byłoby mniej gdybym rzadziej jadł na mieście a niestety ale fastfoody czy miastowe żarcie jest dużo droższe niż takie które wykonamy samemu)

50zł karta miejska

Zostaje 400zł na jakieś bzdety.

Szału nie ma ale jak widać da się w Polsce żyć za minimalną krajową. Jednak ja po studiach raczej przy dobrych wiatrach jak mi nie dadza minimalnej to będę zarabiał na start coś koło może 2000zł na rękę więc tak sobie kalkuluję koszty:

wynajem pokoju jakieś 600zł bo brak akademika

jedzenie jakieś 700-800zł jakbym jadł lepsze rzeczy i nie rezygnował z jedzenia na mieście

100zł karta miejska bo brak zniżki studenckiej

Zostaje 500zł na jakieś bzdety.

To w sumie nawet jakbym 2 tys. zł zarabiał po studiach to nie bedzie mi się żyło najgorzej.

Jednak uważam że żeby godnie i komfortowo żyć w Polsce to trzeba tak z 3 tys. zł na rękę zarabiać i mam nadzieję że jakoś będę w stanie tyle zarabiać po studiach (chociaż chciałbym po jakimś czasie i 4, może nawet 5 tys... ale to troche abstrakcja przy polskich warunkach).
Kalkulacje w wariancie 3 tys. zł
a) wersja z pokojem - więcej zostaje w kieszeni

pokój 600zł

jedzenie 800zł

100zł karta miejska

Zostaje 1500zł miesięcznie na pierdoły, moim zdaniem dużo.
b) wersja z mieszkanie

mieszkanie 1500

jedzenie 800

100zl karta miejska

w kieszeni zostaje 600zł, to też nie jest wcale tak źle. A jakbym miał dziewczynę i z nią żył to ona by się dokładała do mieszkania i wydatków więc też lepiej by nam było.

A waszym zdaniem ile trzeba zarabiać w Polsce by w miarę godnie żyć i w miare komfortowo?

#studbaza #pracbaza #zycie #mieszkanie #kosztyzycia #zarobki

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo