Wpis z mikrobloga

@Bethesda_sucks: W weekend obejrzę większość, ale teraz z fragmentu o Arcanum (i później vtmb) widać jak bardzo Troika była inna od reszty. Żeby budować świat, który jest jednym z narzędzi które oferuje, zamiast budować świat i wypełnić go narzędziami. Muszę kiedyś zasiąść do Arcanum bez presji czasowej, tak żeby powoli, spokojnie zbadać całość, bez osobiście narzuconych celów.
@sejsmita: No Arcanum to mistrzostwo i gry na taką skalę nie było i pewnie dłuuuugo nie będzie (chyba że jakiś indyk) po części dlatego, że aktualnie grafika pełni zbyt wielką rolę. W tej prezentacji powiedział, że dzięki wykorzystaniu tego silnika mogli łatwo zapełnić świat, a dzięki minimalnemu zaangażowaniu aktorów, zmiany w dialogach, dodanie nowych linijek/questów było bezproblemowe. VTMB miało większy budżet, a skala projektu jest nieporównywalnie mniejsza, w Arcanum np. można
@Bethesda_sucks: Czytałem to kiedyś, coś mi w każdym razie świta. Atmosfera na pewno zmienia wiele, z tym że jej głównym wymogiem prawdopodobnie jest właśnie mała ilość osób. Im więcej tym gorzej, jakiś tam złoty środek pewnie jest, ale do przejrzystości musi być ograniczona ilość połączeń. Tak to widzę. Z drugiej strony dałoby się to chyba obejść czasem/pieniądzem, ale to są wartości nadrzędne i bezdyskusyjne. :)

części dlatego, że aktualnie grafika pełni
Atmosfera na pewno zmienia wiele, z tym że jej głównym wymogiem prawdopodobnie jest właśnie mała ilość osób. Im więcej tym gorzej, jakiś tam złoty środek pewnie jest, ale do przejrzystości musi być ograniczona ilość połączeń.


@sejsmita: No to na pewno. Nad Arcanum pracowało w sumie 12 osób (sic!), jak na grę na taką skalę wydaje się to niemożliwe.To też pokazuje ich efektywność i świetną współpracę i zrozumienie. Mam nadzieję, że to
@Bethesda_sucks: Wyobraziłem sobie, co mogłoby być, gdyby zebrali się tacy ludzie teraz i nie mieli presji pieniądza/czasu na głowie. Mogliby nawet zrobić remaster Arcanum, na jakimś bardziej dzisiejszym silniku, z poprawionym światem (nie tak olbrzymim i trochę pustym aalbo bardziej wypełnionym) i koniecznie z naprawionymi lokacjami (całe vendigroth wastes), i z nową walką. Eeech.

Wiadomo kiedy mają ogłosić ten nowy projekt?
@sejsmita: Nie. Pewnie czekają na zakończenie kampanii PoE 2, potem pewnie trochę jeszcze odczekają (z pół roku przynajmniej) i możliwe, że znów ruszą z Kickstarterem. Bo to jest ich autorski projekt więc nie sądzę żeby szukali kasy u jakiegoś wydawcy żeby znów stracić IP jak to było z Falloutem czy Arcanum.