Wpis z mikrobloga

Czy tester uszczelki pod głowicą ma sens?
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.
Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6).
Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

#mechanikasamochodowa #audi #a4 #a4b5 #motoryzacja
  • 91
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@niezawodny: Dzięki za odpowiedź
Mechanik chciał wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Mógł przez to tyle palić? W zimę ok 18l w mieście, ale z uszkodzonym termostatem i czynnikiem temp.

Czytałem że da się sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniacza czy może pierścieni po wydechu. Da się w ten sposób sprawdzić?
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: Niestety same problemy z tym autem, oprócz tego to spalanie, post wyżej.
Jeśli wymiana uszczelniaczy zaworowych by pomogła to byłoby super. W większe koszta nie chce się pchać.
  • Odpowiedz
@danio_96 to przez termostat i czujnik tyle palił i to przyczynia się też do brania oleju bo zalewa silnik mocno i uszkadza zawory uszczelniacze i szklanki - wylplukuje i rozrzedza olej
  • Odpowiedz
@danio_96 uszczelniacze jak na moje. Pierścienie raczej nie, nie możesz przy zmianę oleju użyć plukanki liqui moly czy czegoś to pomaga na zapiekajace się pierścienie. Głowica jakby pękła byłby biały dym a nie olej bo to co dymi na niebiesko to olej i wydech też dlatego jest czarny. Rysy na cylindrach to niby od czego? Raczej nie możliwe żeby powstały przy małej ilości oleju. Jeśli kontrolka nie paliła się to nie
  • Odpowiedz
@danio_96 bardziej przez uszkodzony termostat i czujnik temperatury. Mogła się też sonda lambda zakleic przez olej i nie reguluje dobrze ale pierwsze to porządek z uszczelniaczami a reszta później.
  • Odpowiedz
@niezawodny: @bigger: @WiewiurPL:
Dzisiaj odebrałem auto kolejny raz od mechanika. Wymienione zostały uszczelniacze oraz świece zapłonowe NGK. Poza tym okazało się, że 3 szklanki się rozpadły, ale najlepiej wymienić je wszystkie, czyli 8szt.
Przy okazji została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów.
Mechanik poinformował mnie także, że przy demontażu został uszkodzony czujnik położenia wału. Został wymieniony na jego koszt.
Po tej naprawie silnik inaczej chodzi, czuć poprawę :)
danio_96 - @niezawodny: @bigger: @WiewiurPL: 
Dzisiaj odebrałem auto kolejny raz od ...

źródło: comment_smGdcZp74bRdDBux9UJPBGEiWi0gdU94.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@danio_96 Ty masz tam instalację gazową? Czy silnik wyrzuca jakiekolwiek błędy? Rozrząd nie przeskoczyl? Przewody zapłonowe cewki I świece są poprawnie podłączone? Nie pozamieniales coś miejscami?
  • Odpowiedz
@danio_96 Odma zapchana takiego efektu aż nie da. Bardziej byłbym za sprawdzeniem przepustnicy czy przypadkiem to nie jest jej wina, może czujnik położenia nawalil.

Po nagrzaniu auta dalej tak samo chodzi czy tylko na zimnym?
  • Odpowiedz
Odma zapchana takiego efektu aż nie da.


@niezawodny: Ale jeśli bierze olej, to jej wina?

Bardziej byłbym za sprawdzeniem przepustnicy czy przypadkiem to nie jest jej
  • Odpowiedz
@danio_96 może brać sporo oleju przez odme ale jeśli dolot czysty i odma "oddycha" to jest ok. Maxgear to jedna z gorszych firm więc może czujnik słaby. Ale ja mówię o czujniku położenia przepustnicy. Kurde najlepiej to przewód mieć i sprawdzić jakie są korekty, co pokazuje przepustnica jak jest zamknięta i otwarta, co pokazuja sondy i czujniki bo rąk to gdybaniw
  • Odpowiedz