Wpis z mikrobloga

Mireczki, w związku z małą ilością przystępnych programów do aranżacji wnętrz (typu Autodesk Homestyler) uznałem że czas się nauczyć into #grafika3d. Posiedziałem parę wolnych wieczorów nad łazienką i wyszło mi coś takiego, nie do końca jestem zadowolony z efektu. Czy bardziej doświadczeni mirkowie mogą mi podpowiedzieć, co robię źle? Chciałbym jak najbardziej zbliżyć się do fotorealizmu. Korzystam póki co jedynie ze #sketchup i #vray.

#3d
thePiter - Mireczki, w związku z małą ilością przystępnych programów do aranżacji wnę...

źródło: comment_axMXl8IxqU2kQtEyfphhq3ked7VUwG3j.jpg

Pobierz
  • 16
@thePiter: Projekt wygląda ok, pytanie jak jest ze skalowaniem? Czy to co wstawiłeś ma się 1:1 do przestrzeni? Kiedyś robiłem projekt łazienki i ukradłem archicad na maka + pluginy do renderu 3d. Projekt obejmował sieć wodno - kanalizacyjną i wnętrze. Nie było żadnych problemów po przekazaniu wydruku 2d hydraulikowi. Nad podobnym efektem jako noob spędziłem parę wieczorów + pół dnia się to renderowało.
@oczyszczony: Nad skalowaniem muszę jeszcze posiedzieć. Największy problem jest taki, że rzut mieszkania który dostałem od dewelopera nie zawiera długości ścian, a jedynie powierzchnię każdego pomieszczenia. Dlatego też odrysowałem ściany od rzutu i zeskalowałem to narzucając szerokość drzwi wewnętrznych, którą znałem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Natomiast jeśli chodzi o sprzęty to pralka ma standardowe ~59cm szerokości, szafka pod umywalkę 62cm, ścianka do ubikacji ma wymiary stelażu podtynkowego
@thePiter: Popracuj nad materiałami. Jeśli da podłodze i ścianach chciałeś zrobić glazurę, to zmniejsz bump i daj większy specular/reflection. Umywalka i sedes w ogóle nie mają reflectionu i wyglądają jakby były matowe. Podobnie szafka. Zobacz jaki jest materiał na drzwiczkach od pralki i spróbuj ustawić coś podobnego. Drewno też ma za duży bump. Punkty świetlne są przepalone - biała plama. Postaraj się żeby były jednak tam jakieś szczegóły. Zrób obróbkę w
@thePiter: ja osobiście nie znosze takiego zoomu. ustaw zoom factor na 1.0 w zakładce ''camera''. Teraz pewnie masz 0.8. dało by się samym photoshopem wyciągnąc tą wizkę. wg mnie nie sam vray to pół sukcesu.
Sketchup ma bazę darmowych modeli, z których korzystałem


@thePiter: tak czulem biorac pod uwage oteksturowanie drewna a tych kosmetyków. No i nawet drzewko jest.
To realizmu brakuje lepszych tekstur w wielu miejscach, albo uzupelnienia brakujacych
Swiatla sa zdecydowanie za ostre jesli chodzi o cienie i jakieś takie "plaskie"
Do tego przydaloby sie post pro