Wpis z mikrobloga

Nie znam się na kawie. Po prostu się nie znam. Piłem kawę z różnych maszyn, w różnych biurach. Piłem kawę sypaną, mieloną, z kapsułek. Ale bardzo rzadko mi smakuje - zazwyczaj jest kwaśna.
Jest jedno miejsce gdzie kawa mi smakuje - mcdonalds (to nie jest żadna kryptoreklama). Jaką kawę mam kupić, żeby coś podobnego w smaku zrobić sobie w domu? Najlepiej podajcie proszę konkretną markę/typ.
To chyba jest jakaś arabica, ale jako że się nie znam - to pytam.
#kawa #pytanie
  • 26
@fledgeling: no generalnie może być ciężko. Po pierwsze: którą kawę w maku piłeś? biała, czarna, latte, cappucino?

To chyba jest jakaś arabica, ale jako że się nie znam - to pytam.

generalnie to arabica jest jedynym porządnym gatunkiem kawy (z używanych jest jeszcze robusta, ale to generalnie mówiąc szajs i słaba jakość)
Kawy takiej "marketowej" co prawda nie piję, ale z dostępnych w sklepie podobno najlepsza jakościowo jest MK Cafe Premium
@fledgeling: musisz chyba pokupować kawy ziarniste i popróbować, ev. pójść do jakiegoś sklepu z kawami herbatami i wziąć sobie 5/10 gram kilku kaw i wtedy zobaczysz co jest najbardziej zblizone i poszukac takiego odpowiednika w sklepie o ile taki sie znajdzie pochodzenie ziaren itp.
@fledgeling: Lavazza granatowa. Kawy maja bardzo różne smaki, najlepiej oczywiście mieć ekspres ciśnieniowy lub włoska kawiarke (tańsze a efekt również nieziemski). Granatowa Lavazza jest delikatna w smaku i dosyć mocna, nie kwaśna, bardziej głęboka. Myśle,ze może Ci posmakować.
@Setozz: w biurach to realistyczny wybor miedzy rozpuszczlna albo czyms na kapsulki. W domu od biedy moge zmielic (od jakiegos czasu mysle nad zakupem mlynka + kawiarki na gaz), ale raczej nie chce kupowac ekspresu.

najlepsza bylaby rozpuszczalna po prostu (pewnie dla kawoszu to herezja)

swoja droga dlaczeho kawa z kapsulek smakuje jak gowno? (niezaleznie od tego jaka kapsulke wezme to jest kwasna, roznica zdaje sie byc tylko na zawartosvi kofeiny)