Wpis z mikrobloga

@wright: nie wszystko musi być w regulaminie (i nie wszystko jest, a ostatnio panuje jakaś moda na szukanie dziur). Regulamin to nie wyrocznia. Nie wiem czy jeździłeś z nami wcześniej czy nie, ale trzymanie się linii wyjazdu z alei serwisowej obowiązuje od zawsze i wynika z ogólnych zasad poprawnej jazdy i trzymania się linii wyznaczających tor. Kiedyś były osobno linkowane samouczki, teraz niestety tego nie ma i dużo nowych osób nie
  • Odpowiedz
@Pulpi: Wiem jakie zasady panują w świecie motosportu; nie wydaje mi się też, żebym miał obowiązek znajomości niepisanych zasad sprzed trzech sezonów wstecz. W tym przypadku nie złamałem w najmniejszym stopniu regulaminu oraz nie stworzyłem w najmniejszym stopniu żadnego zagrożenia - gdyby któryś z tych warunków nie został spełniony, przyznałbym Ci rację, ale w przeciwnym, czyli bierzącym, przypadku nie mam sobie nic do zarzucenia i nie wynika to z prób szukania
  • Odpowiedz
@Plupi fakt. Poszedlem za szeroko i nie zauwazylem heli corsy. Moja kulpa.
Co do pitow to staram sie pamietac o linii co bynkomus nie wjechac na hama. Jak masz timestamp to podeslij bom sam ciekaw - wiesz jak to jest w amoku wyscigowym ;)
  • Odpowiedz
@wright: i widziałeś gdzieś w motorsporcie przecinanie linii wyjazdu z boxów? Ja nie. A niektórzy w naszym wyścigu na Barcelonie przecinali naprawdę ekstremalnie, jak widać na gifie wyżej...

Trudno to też nazwać niepisanymi zasadami sprzed xx sezonów tylko dlatego, że tym razem nikt o nich dokładnie nie napisał i palcem nie pokazał, a w trakcie obecnego sezonu wątek przecinania linii wyjazdu z boxów pojawił się nie raz. Nie wiem jaką rację
  • Odpowiedz
@Plupi: Pierwszy lepszy link, dzięki któremu dowiesz się, że te linie to w rzeczywistych wyścigach nie zawsze świętość: http://classic.autosport.com/news/atlasf1-report.php/id/8421
Albo inny: http://www.crash.net/f1/news/43338/1/white-line-dont-do-it-says-fia.html

Więc jeśli nie wiedziałeś, to już wiesz. ;) Żadnej racji Ci nie chcę przyznać, bo moim zdaniem w żaden sposób nie zawiniłem, pomimo czego zostałem przez Ciebie upomniany. Jeśli tej linii nie wolno pod żadnym pozorem przekraczać, nawet jeśli sprawi to, że wyjazd będzie wręcz bezpieczniejszy (jak w moim
  • Odpowiedz
@plupi Ja #!$%@? znów coś nie tak XD Poprzedni wyścig DQ z czapy, a teraz to. Na każdym wyścigu na, którym jechałem (1 nawet w pro) widziałem osoby, które nagminnie przecinały linie wyjazdu z pitów, nie widziałem aby kogoś ukarano. BTW nikomu nie wyjechałem, w porównaniu do kolegi z białego lambo, który na wyścigu wyjeżdżając z pitów #!$%@?ł mi się przed zderzak, naszczescie skończyło się na paru k.... pod nosem.
  • Odpowiedz
@pacbox: Pro też pewnie będzie prześwietlone, bo jak widać skala problemu jest duża...
@wright: nie chcę się powtarzać, ale jak napisałem wyżej - regulamin nie będzie miał tysiąca stron, a jeśli nie byłeś świadomy zasady trzymania się linii to już jesteś.
  • Odpowiedz
@Plupi Jeśli mam być świadomy tej zasady, prosiłbym mimo wszystko o umieszczenie jej w regulaminie lub modyfikację punktu 5.1 w taki sposób, żeby taka zasada jednoznacznie z niego wynikała - tak, żeby aktualni oraz przyszli członkowie ligi byli jej świadomi. Myślę, że aż tylu niepisanych zasad sobie nie przypomnisz, żeby dobić do 1000 stron. ;)

Chciałbym jednocześnie wyraźnie zaznaczyć, że gdyby podczas mojego wyjazdu z pitów ktoś jechał prostą S/M w takiej
  • Odpowiedz
@wright: o zmiany w regulaminie trzeba wołać @ACLeague. Nie piszę, że się rozrośnie od razu do tysiąca stron, ale gdyby chcieć wszystkie wątpliwe kwestie w nim ująć to przybrałby niebezpiecznie rozmiary. A w ostatnich dniach/tygodniach sporo dziur się znalazło i parę osób było zdziwionych/zawiedzionych (pojęcie "kolejnego" wyścigu czy przechodzenie kar na następny wyścig w przypadku DNF i inne skrajne sytuacje). Wszyscy ciągle się uczymy i różne rzeczy pewnie stale będą
  • Odpowiedz
Pierwszy lepszy link, dzięki któremu dowiesz się, że te linie to w rzeczywistych wyścigach nie zawsze świętość: http://classic.autosport.com/news/atlasf1-report.php/id/8421

Albo inny: http://www.crash.net/f1/news/43338/1/white-line-dont-do-it-says-fia.html


@wright: Ale z tych linków wynika przecież że tej linii nie powinno się przekraczać (owszem są trasy gdzie nie patrzy się zbytnio restrykcyjnie na przekroczenie) ale jak jest wyraźnie napisane w drugim z linków:

Crossing the white line at the pit exit contravenes Article 4(e) in Chapter 4 of Appendix
  • Odpowiedz
@Mokrysedes: Linki były odpowiedzią na pytanie @Plupiego "i widziałeś gdzieś w motorsporcie przecinanie linii wyjazdu z boxów? Ja nie." i pokazały wyraźnie, że przecinanie linii wyjazdu z boxów występuje w motosporcie, zgodnie z odpowiednimi zarządzeniami. Poza tym w regulaminie F1 jest/był zapis o zakazie ich przekraczania; w naszym nie ma, dlatego u nas nie jest to w tym momencie jednoznaczne, szczególnie jeśli przekroczenie wspomnianej linii nie powoduje zagrożenia ani nawet nie
  • Odpowiedz
@wright: Wielu rzeczy w regulaminie nie ma i raczej nie będzie.

A samo nieprzecinanie linii pitów akurat jest standardową procedurą obowiązującą praktycznie wszędzie (z kilkoma wyjątkami które podlinkowałeś) ale nie jest to nowością jak idziesz na track day, czy insze nordszlajfy. Równie dobrze brakuje w regulaminie wpisu że na starcie trzeba wystartować ;)

Wiem wiem, porównanie z czapy, ale wiadomo o co chodzi - nikt nie jest w stanie wypisać wszystkich
  • Odpowiedz