Wpis z mikrobloga

Mirki, od kilku dni posiadam multimetr Uni-T33A i mam praktycznie zerową wiedze odnośnie jego obsługi i zastosowania. Potrzebuję sprawdzić co się dzieje z samochodem ojca. Samochód jeżdżony codziennie ale w krótkich trasach (5-7 km) Co chwila pada akumulator i ojciec podłącza pod prostownik. Pogooglowałem dziś trochę i ustawiłem pokrętło na prąd stały i pokazało 12,85 (na wyłączonym silniku bez zapłonu) I nie wiem co jest źle, czy akumulator, czy może coś kradnie prąd, nie znam się. Weźcie coś poradźcie. Jak zbadać żeby było wiarygodnie?
#elektronika #naprawasamochodow #mechanikasamochodowa
  • 29
@zarejestrowalemsie: na wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku ze stacyjki (plus zamknięte drzwi koniecznie żeby oświetlenie wnętrza nie fałszowało wyniku) odłączasz plusową klemę od akumulatora, miernik przełączasz w tryb amperomierza (zazwyczaj 'czerwony kabelek' wymaga przepięcia do innego gniazda, nie wiem jak w tym konkretnym mierniku) i jedną nóżkę miernika przykładasz do plusa akumulatora a drugą do tej odłączonej klemy. Wtedy zobaczysz ile prądu pobiera auto na postoju, to może być przyczyną rozładowywania
@SmieszekZawadiaka: @Jemigrant: @Tezluar: @goferek: @sharkletx: @Jemigrant:
Dziękuję za odpowiedzi. Wrzucam zdjęcie tego multimetru który posiadam.
Jakbyście byli tacy mili i powiedzieli mi jak podłączyć te klableki żeby sie podpiąć szeregowo i przełączyć się w tryb amperomierza i jakie wyniki powininny być prawidłowe dla tych 3 badanych opcji?

Czyli tak:
Krok pierwszy:Napięcie na postoju (wyłączone wszystko łącznie z oświetleniem)
Krok drugi: Podłączyć się szeregowo, odpiąć klemę plusa
z.....e - @SmieszekZawadiaka: @Jemigrant: @Tezluar: @goferek: @sharkletx: @Jemigrant:...

źródło: comment_D8lLfSCmsEgr4Od5tiY7Y8QyAuDXXTZI.jpg

Pobierz
@zarejestrowalemsie: przy mierzeniu amperów czerwony do lewego skrajnego gniazda, czarny do prawego skrajnego, pokrętło ustawiasz na przedostatnią pozycję kręcąc w prawo (A), jeśli pobór będzie miał wartości po przecinku (np. 0.xxx) to możesz sobie przełączyć o jeden w lewo na miliampery, bedziesz mial wtedy dokladniejszy odczyt, przy mierzeniu napięcia czerwony do środkowego, a czarny bez zmian do prawego skrajnego, pokrętło na przedostatnią pozycję po lewej (V --) i wtedy normalnie przykładasz
@zarejestrowalemsie: ile trzymałeś? Jak z 5 minut i tak spadało, to akumulator jest w porządku. Może coś pobierać duży prąd podczas jazdy lub na samym zapłonie.
Sprawdź jeszcze napięcie ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach i dmuchawie na max na uruchomionym silniku.