Wpis z mikrobloga

Mirki,

z tagow #bmw #mechanikasamochodowa

Warto usuwac zawor dlawiacy cdv w N47T 2.0d 184 KM?

Czy ktos testowal na wlasne skorze? Na forach wielu specow radzi zeby to usunac bo przez to ustrojstwo czasem szarpie przy puszczaniu sprzegla.

Licze na odpowiedzi fachowcow lub tych uzytkownikow, ktorzy maja to za soba. Znawcom wszystkiego dziekuje za odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
@lemansblue: usuwałem w e46 320d. Autem przed usunięciem dławika ciężko się szybciej ruszało np. na ruchliwym skrzyżowaniu, podczas dynamicznej jazdy auto miało objaw spóźnionego sprzęgła. Czasami podczas ruszania auto mi gasło. Po usunięciu, jazda samochodem stała się bardziej komfortowa, sprzęgło po ok. 150km zaczęło lepiej spinać, np. szybka zmiana biegów z 1 na 2 powoduję utratę przyczepności tylnej osi, z dławikiem nawet kontrola trakcji się nigdy nie włączyła. Polecam usunąć zaworek,
@Arturrow a orientujesz sie czy usuniecie go ma jakis wplyw na zywotnosc dwumasy itd.? U mnie dwumas mimo 190kkm jest jeszcze w bardzo dobrym stanie i chcialbym zeby chociaz do 250k wytrzymal ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@lemansblue: zrobiłem ok. 80k+ z usuniętym cdv, auto ma przebieg powyżej 350k i jak na razie nie czuję zużycia dwumasy, jedno jest pewne, że sprzęgło wytrzyma dłużej bez zaworka niż z zaworkiem.