Wpis z mikrobloga

Warto kupić używanego Peugota czy - jak wieść niesie - będzie to skarbonka pożerająca wszystkie ciężko zarobione cebuliony?
Znalazłem ogłoszenie (w Danii, bo tam mieszkam) z modelem Peugeot 206 SW, 1,4 XR z 2004, przebieg 179k, cena w przeliczeniu na złotówki 14k.
Chętnie przeczytam opinie kogoś, kto ma doświadczenie z podobnym modelem, albo Mirka-mechanika.
#pytanie #samochody #peugeot #mechanikasamochodowa
Pobierz niezgodka - Warto kupić używanego Peugota czy - jak wieść niesie - będzie to skarbonk...
źródło: comment_heByyjX0s1txCUjcfIxn1fCKxrbrRlNB.jpg
  • 16
@niezgodka: Żaden ze mnie Mirek mechanik - kilka modeli 206 użytkowane w rodzinie w wersjach 3 i 5cio drzwiowej z silnikami benzynowymi oraz diesla. Nie sprawiają większych problemów, co więcej jak narazie osoby nimi jeżdżące nie chcą ich zmieniać na "nowszy model".

To taki prawdziwy mieszczuch - ciekawe jakie będą inne opinie.
@niezgodka: masz zamiar zostawić ten samochód w DK i jeździć na duńskich papierach czy przywozić samochód do Polski lub u nas go rejestrować?

@martek-77: @MMaros: to zależy. Na cenę nie patrz, bo biorąc pod uwagę wysokość podatków w DK to jest całkowicie normalna, a jakby chciał rejestrować samochód w Polsce to dostanie spory zwrot przy eksporcie

@Zielony34: to, że w każdym innym kraju nie rdzewieje jeszcze o niczym
@lansvans: Samochód do użytku w DK na duńskich papierach.
@martek-77: @elvisiako: @The_DiceMan: @MMaros: @Vincenzo: Dzięki za komentarz. Podjadę ze znajomym polskim mechanikiem, żeby zobaczyć stan auta, obecność rdzy i tę tylną belką. Dobrze wiedzieć, na co zwrócić uwagę. Cena jest oczywiście wyższa niż w PL, ale dlatego, że w tej cenie jest już rejestracja, co w DK kosztuje bagatela 50% ceny auta. Więc porównując tę cenę
@niezgodka:
Jak na polskie warunki to w tych pieniądzach można wyrwać 206 RC 2.0 180 KM, ja bym jednak i tak szukał wersji z silnikiem 1.6 8-mio zaworowej lub 16v bo mało awaryjne a już mają wystarczająca moc.

Przy tym silniku(1.4 i 1.6) i przy tym przebiegu sprawdz czy nie ma masła pod korkiem od wlewu oleju i korkiem od płynu chłodniczego oraz czy nie jest upocony od oleju blok silnika
@lordhellboy: Dzięki za kompetentny i szczegółowy komentarz. Czy ta wada fabryczna, o której piszesz, ogranicza się tylko do wymiany uszczelki co 120k km, czy jest to coś poważniejszego i może pociągnąć za sobą inne awarie? Czy jak zauważę te objawy pod korkami i przy silniku, to lepiej odpuścić?
@niezgodka generalnie wyciek spod uszczelki zawsze najpierw leci na zewnatrz po silniku w okolicach rozrzadu. Dopiero jak jest temat mocno zaniedbywany to olej sie dostaje do ukl. Chlodzenia robi sie maslo. Latwo sprawdzic bo bedzie widac to maselko pod korkiem wlewowym do ukl chlodzenia i pod korkiem wlewu oleju. Jezeli juz jest taka sytuacja to troche roboty przy tym jest. Bo trzeba wymienic uszczelke pod glowica, splanowac glowice i najlepiej dac glowice