Wpis z mikrobloga

@loczyn: no jest spooore pole do poprawy materiałów. Chociażby ta rama szyby jest taka mało ciekawa. To w lakierze to szum czy miał być perłowy? Bo jak miał to bym więcej dał warstwy z rougnessem większym, albo nie wiem, dwie takie?
Ogółem lakier zadziwiająco mocno przypomina te moje a to raczej zły znak XD
no jest spooore pole do poprawy materiałów. Chociażby ta rama szyby jest taka mało ciekawa.

No jest to jakiś basic, w ogóle na opony też wrzuciłem byle co z dużym roughnessem, później w photoshopie musiałem poprawiać, dodawać jakieś detale xD

To w lakierze to szum czy miał być perłowy? Bo jak miał to bym więcej dał warstwy z rougnessem większym, albo nie wiem, dwie takie?

Są dwie warstwy. Full szkło na górze,
@loczyn: Akurat lakeiry widziałem sporo lepsze od swoich xD

Jak to miał być perłowy to imho powinny być 3 warstwy

clearcoat
kolor #2 na teksturze noise'a z przeźroczystością (żeby tylko pyłki były), bardziej odbijajacy niż niżej
kolor #1 z dwoma kolorami noise'a

do tego
- miesznaie clearcoata po fresnelu, żeby na dachu było lusterko ale widać lakier na prost
- kolor #1 z przyciemnieniem po fresnelu

Ogólnie perłowy to większa komplikacja
@loczyn: czy mógłbyś wskazać jakieś miejsce, gdzie można poczytać o tej technice? nie mówię od razu o nauce, to w przyszłości chętnie, ale wstępnie chciałabym w ogóle zobaczyć, co to jest i na czym polega, pytam, ponieważ jako praktykujący, jak widać na picrel, na fajnym poziomie, może masz w głowie jakieś źródło wiedzy godne polecenia?
@aloszkaniechbedzie: Te linki pomogą.
Ogólnie wstawiasz pojazd, czasami tworzy się modele otoczenia, a czasami wystarczy podłoga.
Ustawiasz światła które aktualnie tworzy się bardzo podobnie jak te rzeczywiste i tyle.
"Samo się robi", bo aktualnie silniki renderujące są głównie PBR unbiased. Czyli bardzo dobrze (przynajmniej się starają) odwzorowują rzeczywistość, więc jak ustalasz np temperaturę światła czy lumeny to ogólnie powinno się zgadzać jak z "rzeczywistością" :)
Chociaż i tak suma sumarum się