Wpis z mikrobloga

#spacestation13 #2dspessmen #gry #rpg #indiegames #retrogaming #symulator

SPACE STATION 13

Zaniedbałem moją ulubioną grę. Bardzo krótko opisałem frakcje oraz rasy występujące w grze, zaznaczając, iż wszystko zależy od inwencji koderów i adminów poszczególnych serwerów. Są jakieś podstawy, coś, co mogę określić basic - ale inwencja nie zna granic. Łącznie z implementowaniem memów do gry ( ͡° ͜ʖ ͡°)

GAME MODES

Musicie wiedzieć, że każda runda ma określony mode, czasami są specjalne eventy.
Najpopularniejszym modem jest Traitor.. Jak omawiałem we wcześniejszym wpisie, propos frakcji, The Syndicate para się wielu różnych sposobów by uprzykrzyć życie NT. Jednym z nich jest przekabacenie członka załogi, wyposażenie go w sprytną modyfikacje któregoś z urządzeń (najczęściej PDA), pozwalające zakupić za 20 telekryształów wszelkie zabawki (dostępne są pod linkiem). Generalnie, masz dwa zadania oraz ostatnie polegające na ucieczce z dupą. Czy będzie to zabójstwo kogoś ważnego lub nie, kradzież istotnego przedmiotu czy też ochrona innego agenta mającego w posiadaniu tajne dokumenty - nigdy nie wiadomo. Oprócz tego występuje wariant Double Agents - polega to na tym, że jest dwóch agentów, mających tajne dokumenty. Jak nie trudno się domyślić, musisz zabić tego drugiego, którego znasz z imienia oraz nazwiska.
Mod ten, o ile traitora wylosuje obcykany gracz, potrafi zrobić zamieszanie. Nie mówiąc o tym, że można wyciąć w pień całą stacje.

Changeling - to jest dopiero ciekawy i #!$%@?ący mod. Takich changelingów lub skrótowo lingów, może być kilku, podobnie jak agentów w Traitor round. Jesteś obcą formą życia, drapieżczą, której celem jest absorpcja DNA. Przez lata, changeling się zmieniał - był nerfiony, boostowany, miał taki i inne umiejętności. Dziś to taka forma życia, obcy, który ma w arsenale kilka modyfikacji ciała np. armblade do zabijania, twardą skórę, wzrok mogący hipnotyzować czy specjalne żądło z trucizną paraliżującą. Gracz dostaje listę zadań, absorpcja iluś tam DNA, czasami zabójstwo kogoś czy kradzież. Najlepsze jest to, że pobrane DNA można wykorzystywać do zamiany w zaabsorbowanych ludzi. Łącznie z ich głosem. Changelinga ciężko zabić, gdyż modyfikacje pozwalają mu powrócić do żywych czy uciec w postaci headsluga. Najlepszy sposób to spalenie w krematorium. Umiejętność przemiany rodzi niesamowity chaos - grając pewnego razu jako kucharz, zostałem zabity przez dwójkę asystentów, gdyż jakiś ling podszył się pode mnie i mordował kogoś w korytarzu serwisowym. Dostrzeżono go, uciekł, ale zapamiętano, iż podszył się pode mnie. Mój ahelp do admina nic nie dał, zabójstwo legitne, #!$%@? do końca rundy, nawet mój ban request dla typów nic nie dał.

Nuclear Emergency - tutaj dochodzimy do sedna mojego nicku oraz avatara. Nuclear Emergency to runda, w której Syndykat wysyła wysoce wyszkolonych komandosów, uzbrojonych po zęby w śmiercionośne zabawki w jednym celu - wysadzić stacje. Robi się to w jeden sposób: rajd na mostek, zabójstwo kapitana i zabranie dysku z kodami do mechanizmu autodestrukcji. Na stacji jest taki mechanizm, nawet mała bomba atomowa. NukeOps (już wiadome skąd mój nick) czyli Nuclear Operatives(Nuclear Strike Team) mają również z sobą swoją własną bombkę. Skradziony dysk oraz kody weryfikujące instaluje się na stacji, włącza zegar i #!$%@?. Zazwyczaj, jeśli team NukeOpsów jest zgrany, nie ma możliwości przerwania tego procesu. NukeOps ma do dyspozycji jeszcze lepsze zabawki, łącznie z charakterystycznym, czerwonym kombinezonem bojowym (dość wytrzymałym), toteż zgrany team wytnie połowę stacji, odetnie pozostałą część od komunikacji oraz powietrza, a potem wysadzi.
GET DAT FUCKEN DISK!

Do ciekawych rund zaliczam Cult, również z odmianą Clockwork Cult, w skrócie polegająca na budowaniu swojej sekty by wezwać niszczycielskiego boga, do którego bijecie pokłon i przejąć stacje.

Innym, dość bekowym, modem jest Wizard. Wizard Federation wysyła jednego z swoich ludzi, uzbrojonych w magiczne ciuszki i fchui zaklęć by wykonał zadanie. Zajumał kogoś, coś podwędził - masa opcji. Wizarda ciężko ubić. Jeśli wybrał dobre spellem, może się wskrzeszać, zmieniać formę czy przenosić umysł do innego ciała.
Osobiście darzę sympatią mod Gang Wars, gdzie kilka gangów najpierw taguje terytoria by przejąć, po wojnie, całą stacje. Kocham tą ciszę, przerywaną sprejowaniem ścian w tagi gangu, którą przerywa pierwszy wystrzał z kontrabandowego obrzyna. Wtedy zaczyna się regularna jatka.

Rzecz jasna, pominąłem jeszcze kilka modów, ale to wszystko jest do odkrycia przez was. I pamiętajcie, zabicie klauna, nie ważne jaka będzie runda, jest zawsze usprawiedliwione i mile widziane! HONK!
  • 8
@NukeOps: Czy trudno zacząć w nią grać w sposób który będzie zapewniał radość? Przeczytałem Twój wpis i zacząłem wyszukiwać - od razu google podpowiedział że podobnym wyszukiwaniem jest dwarf fortress, od którego odbijałem się wielokrotnie na przestrzeni lat więc nie chcę się napalać na coś co brzmi super a potem okaże się że przekracza moje nikłe zdolności umysłowe ¯\_(ツ)_/¯
@kejes: ściągasz platformę BYOND, instalujesz i masz tam w #!$%@? gier. W wyszukiwarce BYONDA, wpisujesz Space Station 13. Wyświetla listę serwerów i jazda. Dla nowych proponuje serwery heavy role play - o czym zapomniałem powiedzieć. Są poziomy gry - heavy rp, medium, low rp, no i autistic meme rp ( ͡° ͜ʖ ͡°) polega to na tym, jak bardzo wymagany jest do Ciebie poziom wczuwania się w