Wpis z mikrobloga

Gdzie zgłosić kradzież skrzynek na listy? Nie ma w budynku skrzynek na listy już od ponad miesiąca. Mam lokal komunalny, który znajduje się w budynku gdzie większość mieszkań należny do miasta, jest też wspólnota która nie funkcjonuje. Miasto wie i nic nie robi. Do kogo w zasadzie należą skrzynki, do poczty? Co się dzieje z listami jak nie ma skrzynek? #pytanie #lodz #poczta
  • 11
@Ptoing: Ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (pewnie z jakimiś nowelizacjami)
Art. 40.
1. Właściciel lub współwłaściciele nieruchomości – są obowiązani umieścić oddawczą skrzynkę pocztową spełniającą wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji
2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, jest realizowany:
1) w budynkach jednorodzinnych – przez umieszczenie oddawczej skrzynki pocztowej przed drzwiami wejściowymi do budynku lub w ogólnie dostępnej części nieruchomości;
2) w budynkach
@npsr: Z zarządcą i administratorem nie możemy uzgodnić zrobienia komina od dwóch lat. Stąd moja dziewczyna po domu dziecka ma mieszkanie komunalne, w którym nie mieszka bo nie można zrobić prysznica, ogrzewania ani ciepłej wody. Mamy multum pism prawników i dyrektorów zaangażowanych więc presja nic nie daje. To w ogóle inny temat ale z tymi skrzynkami to już przesadzili bo dostaniemy jakieś pismo i będzie kłopot.

@strikingsurface: Dzięki! Wybierzemy się
@Ptoing: no z tego co piszesz to jedyna możliwa droga. Jeśli wspólnota albo inna administracja nie daje rady to policja nic nie zrobi. Kiedyś skrzynki należały do Poczty, ale to stare dzieje. Zgłoszenie kradzieży też powinno wyjść od wspólnoty a i tak wiadomo, że zostanie umożone.

Musicie iść na noże ze wspólnotą. Ewentualnie zamontować nowe skrzynki i wystawić im fakturę. Jak nie zapłacą, to wtedy do sądu, ale tutaj nie macie