Wpis z mikrobloga

Październik 2017, Wrocław, centrum handlowe Wroclavia na trzy tygodnie przed otwarciem. Gargantuiczny polip, wysysający z ulic życie w promieniu kilku kilometrów, wyrósł naprzeciwko Dworca PKP i zaledwie 1300 metrów od wrocławskiego rynku. Aby umożliwić jego budowę radni zmienili w 2013 roku zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Pretekstem do budowy kolejnego handlowego giganta była przebudowa dworca autobusowego. Ten oczywiście w końcu też powstaje, stanowi 10% powierzchni centrum, ma w sumie 15 stanowisk (mniej niż miał i stary dworzec i ten tymczasowy) i podobno będzie w stanie obsługiwać 1000 autokarów na dobę. Nie będzie dla nich oczywiście żadnych miejsc postojowych, jest za to parking na 2200 samochodów. Podczas pierwszego weekendu po otwarciu wyjechanie z parkingu galerii będzie zajmowało kierowcom osobówek godzinę, na pomoc zostanie wezwana policja. Rzecznik prasowy Wroclavii zachęca, aby na przyszłość klienci przyjeżdżali na zakupy rowerami.
! Zdjęcie Corvus monedula / fotopolska.eu / facebook.com/krotkahistoriajednegozdjecia

Europa - galerie na przedmieściach, centra miast z zachowaną tradycyjną, odnowioną zabudową i stylowymi punktami handlowymi oraz licznymi terenami zielonymi.
Postkomunistyczna, cebulacko-konsumpcjonistyczna Polska - #!$%@? #!$%@? 10 GALERII W CENTRUM MIASTA JEDNA NA DRUGIEJ ZAORAJMY WSZYSTKO PRZEKUPMY URZĘDASÓW I NOWOCZESNYCH EUROPEJSKICH PREZYDENTOW DOJEBMY WSZĘDZIE GDZIE SIĘ DA BETONOWE ŚWIĄTYNIE JEDNĄ NA DRUGIEJ TWORZĄC Z CENTR MIAST SURREALISTYCZNY BETONOWY LAS SPOJNY ARCHITEKTONICZNIE JAK STOLICA POSTRADZIECKICH PAŃSTEWEK

#historiajednejfotografii #wroclaw #bekazwroclawia #polska #urbanistyka #makabryla #polskiemiasta #boldupy #gorzkiezale
KazachzAlmaty - Październik 2017, Wrocław, centrum handlowe Wroclavia na trzy tygodni...

źródło: comment_wJK2xUiBgAqQrXLFR7xLlrcbUJF5xUX1.jpg

Pobierz
  • 131
Taka rozkmina - jeśli chodzi o lata 2012-2017 to lata stracone dla Wrocławia jeśli chodzi o rozwój komunikacji miejskiej. Jakieś pseudoinwestycje pokroju kupowania modersuów, zero nowych linii tramwajowych, brak kolei miejskiej, nie ma po prostu niczego. To już znienawidzona Warszawa ma więcej rozumu i godności i po prostu rozwija swój publiczny transport który jest przykładek (jak dla mnie) jak powinnien być zorganizowany transport w mieście.
@Kazach_z_Almaty: a mogły być cztery bloki z usługami, infrastruktura, zielenią i obiektami użyteczności publicznej.
Btw. co do tego korka. Jeśli 2000 samochodów chce wyjechać naraz no to sorry. Więc jeśli ktoś nie chce stać w korku no to nogi, tramwaj lub rower. Nie sądzę, by inwestor w ogóle miał w planach zapewniać wyjazd dla wszystkich samochodó w ciągu np 30 min... A w sumie ciekawe ile trwa calkowite opróżnienie w obiektach
by umożliwić jego budowę radni zmienili w 2013 roku zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.


@Kazach_z_Almaty: no to co? czy jeżeli raz został gdzieś uchwalony PZP, to znaczy, że do końca świata nie można go zmienić? Czy tez zmieniać powinno się go zupełnie spontanicznie, żeby nie można było wskazać związku z jakąkolwiek inwestycją? no wydaje mi sie, ze skoro nie ma żadnych planów inwestycyjnych, to nie ma bodźca do zmiany.

edit: aha,
Gargantuiczny polip, wysysający z ulic życie w promieniu kilku kilometrów, wyrósł naprzeciwko Dworca PKP i zaledwie 1300 metrów od wrocławskiego rynku.


@Kazach_z_Almaty:
Nie dramatyzujesz trochę? Galeria Krakowska w Krakowie jest znacznie bliżej rynku i jakoś nie wyssała z niego życia, podobnie Galeria Kazimierz nie wyssała życia z Kazimierza.

Europa - galerie na przedmieściach


Wszystko wywalmy na przedmieścia i potem będziemy się dziwić, że każdy potrzebuje samochodu, żeby tam dotrzeć.

Nie wiem
@aks_762: Nie, to oznacza, że jeśli nagle plan zagospodarowania zostanie zmieniony z powodu budowy ogromnego, nijak pasującego do otoczenia betonowego kloca dodatkowo kosztem dotychczasowego dworca PKS to wysoce prawdopodobne jest to, że mogło dojść do nacisków inwestorów, w najlepszym przypadku. Przyznasz, że tworzenie PZP ma swoj niezaprzeczalny sens i przyświeca temu choćby idea zachowania jakiegokolwiek porządku architektonicznego w mieście z uwzględnieniem roli tkanki miejskiej. Do tego broni przed samowolką, chaosem i