Wpis z mikrobloga

Cześć ludziska, dawno mnie nie było, ale w związku z ostatnimi obserwacjami rynku stwierdziłem, że może warto o tym wam napisać, bo pewnie wielu myśli o karierze grafika, a warto wiedzieć jakie są trendy.

Aktualnie w VFX moim zdaniem o pracę najłatwiej dla:
- compositingowców (Nuke ew. After)
- riggerów +skinning (Maya, Houdini)
- dobrych FXiarzy (Houdini)
to niezależnie od szerokości geograficznej

co do samej Polski, zdecydowanie dodałbym animatorów (organiki)
dobrych praktycznie nie ma, a do tych co są kolejki są na 3-6 miesięcy w przód (co czasami wyklucza realizację projektu lub trzeba ściągać ludzi z zachodu)

W Polsce taka osoba na pozycji mid może spokojnie liczyć na zarobki 6k+ netto nawet i do 12k.

W przypadku zagranicy, chociażby USA przeważnie jest to coś koło 80k USD p/a do 120k dla Seniorów/Leadów

Natomiast trudno może być o pracę dla:
- modelatorów
- teksturerów
- shading and lighting
czyli całe archwiz w tym również, ponieważ jest duże nasycenie takimi osobami.
Oczywiście osoby ponadprzeciętne dostaną dobrą pracę ale nadal jest to walka z dużą konkurencją.

O GameDev się nie wypowiadam, tu więcej mógłby powiedzieć @ofczy

#vfxnews #grafika3d #grafikakomputerowa
  • 32
nie wiem, w poście chyba nie było


@Naxster: Z Wawą ten problem, że dla jednej osoby 4k to tylko przeżycie. Normalne życie to się tak coś koło 6-7k zaczyna, a lux 10k+
@kawiarnianypl: bosz, wszedzie tak jest. Za wyjatkiem kilku firm perelk. blablalba. I cdp nie placi malo. Malo placi ew dla obcokrajowcow. I uwierz mi - w Ubi montreal moglbys sam, co najwyzej mieszkac na obrzezach miasta. blablabla
@loczyn: Dawno nie wchodziłem na vfxnews. Może nie do końca twoja branża, ale jak mam pytać to pytam ;) Jak w Warszawie wygląda kwestia 2D/3D Motion Designerów z mocno ogarniętym Afterem po kilku latach nauki tak samo Cinemą i zapleczem do niej (bardzo dobrą znajomością rendererów octane, arnold i X-Particles)? Jest zapotrzebowanie na nazwijmy to sektor typowo broadcastowy/reklamowy?
@droik: Jest i to spory, ale bardziej z naciskiem na Aftera. Na 3D motiony klienci nie maja kasy - niestety, ale Afterowych jest od #!$%@?.
Chociaz to tez glownie proste explainery.

Ps. Poka folio