Wpis z mikrobloga

Mirki spod znaku #filozofia potrzebuję pomocy ( ͡° ʖ̯ ͡°) (mam nadzieję że dobrze trafiłem)
Mogę niedokładnie to opisać ale wierzę że ktoś zrozumie.
Mamy prawdę którą poznaliśmy za pomocą określonych/dostępnych narzędzi, z czasem mamy lepsze narzędzia przez co mamy nową prawdę / prawdę absolutną.
Czytałem to we wpisie pewnego mirka, na pewno nie ujalem tego tak dobrze jak on, ale on chyba to skasował bo przeszukalem mirko wzdłuż i wszerz a ciekawi mnie jak się nazywa ten nurt/myśl/metodę/podejście (nie znam się na terminologii, przepraszam).
Będę ogromnie wdzięczny jeżeli ktoś będzie w stanie mi to podrzucić bądź nakierowac gdzie tego szukać/komu się o to pytać.
  • 17
@rudy2007 no właśnie nie wiem :( dla mnie to by była nauka, ale pamiętam że pod tamtym wpisem jakiś Mirek mu podrzucił dwie opcje.
Zapisałem sobie ten wpis w ulubionych żeby przeczytać pozniej, wchodzę parę dni temu a tu nic nie ma ()
@rudy2007 chyba tak. Próbowałem tymi frazami z prawdą i narzędziami i ograniczenie do wykopu ale nic nie wyskakiwalo. A czytałem ten wpis gdzieś tak w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
Gdzie mogę próbować szukać jeszcze?
@tekon: jak masz link do wpisu to wklej w google, jak zarchiwizowało to będzie przy linku strzałka i jak klikniesz to będzie Kopia. Tylko na telefonie musisz pewnie ustawić normalną stronę zamiast upośledzonej mobilnej.
@rudy2007: Nauka nie traktuje o prawdzie absolutnej w sensie poznania ostatecznego. Tezy naukowe mają to do siebie, że można na podważyć. Toteż wszystkie teorie naukowe nie są definitywnie, dopuszcza się ich niegsysiejsze porzucenie, zostawia otwartą furtkę...
@biliard

Tezy naukowe mają to do siebie, że można na podważyć. Toteż wszystkie teorie naukowe nie są definitywnie, dopuszcza się ich niegsysiejsze porzucenie, zostawia otwartą furtkę...

Jak dla mnie to OP napisał to samo tylko innymi słowami. :P

z czasem mamy lepsze narzędzia przez co mamy nową prawdę / prawdę absolutną.