Wpis z mikrobloga

Żona zażyczyła sobie taki mebel do pokoju córki (oczywiście w kolorze różowym):
http://luksusmeble.com/polki-szafki-wiszace/4784-wood-shelf-drzewko-timoore.html?search_query=regal+60&results=512

Cena trochę mi się nie spodobała, tym bardziej że czeka nas sporo wydatków związanych z wykończeniem całego mieszkania ze stanu deweloperskiego.
Wpadłem na pomysł by przynajmniej w tej cenie zakupić sobie trochę narzędzi do majsterkowania i spróbować wykonać taki mebel własnymi siłami.
Wiertarko-wkrętarkę i wyżynarkę już zakupiłem. Żona wstępnie choć z oporami zaakceptowała pomysł.
Niestety nie mam zbyt dużo doświadczenia z majsterkowaniem w drewnie i po ochłonięciu trochę się cykam, że nie podołam i będzie klapa...
Także prośba do was o wskazówki:
- jak się do tego zabrać
- jakie materiały będą mi potrzebne (najlepiej konkretne linki np. z https://www.castorama.pl/)
- chciałbym by jakościowo wyglądało to bardzo dobrze i stabilnie (możliwie wierne oryginałowi)
- jaką płytę użyć z tyłu? Czy gotowa laminowana czy własnoręcznie pokryta jakąś farbą akrylową?
- jakie półki? j.w.
- jakie mocowanie półek by było to stabilne? zwykłe kołki drewniane i klej czy coś mocniejszego? Z tyłu płyty można dać wkręty, co powinno poprawić stabilność konstrukcji
- co zastosować jako główny szkielet drzewa (pień)? Grubość pnia malej wraz z wysokością i do tego te łamania. Wydaje się że sporo tu precyzyjnej roboty.
- jakie narzędzia będą mi potrzebne?

Trochę informacji technicznych jest na stronie m.in.
"Plecy regału wykonane są z lakierowanej w pięciu kolorach płyty MDF. Półki wykonano z płyty MDF lakierowanej na kolor jasnokremowy. Maskownica pnia oraz dekoracyjne liście wykonano z płyty HDF."
Taka płyta hdf?
https://www.obi.pl/plyty-konstrukcyjne-i-meblowe/plyta-hdf-biala-lakierowana-gr-3-mm/p/4784955

Listki maskujące mocowanie do ściany zrobię. Ale ładne maskowanie pnia - jak?
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Najlepiej krok po kroku.
#diy #drewno #majsterkowanie
  • 8