Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa

Mirki pomocy,

Jestem właścicielem Audi A3 8l z 98r z silnikiem VW AKL 1.6(zagazowany)

Po czyszczeniu przepustnicy zacząłem mieć bardzo wysokie obroty na biegu jałowym. Dodatkowo przy puszczeniu gazu następuje dość wyraźne szarpnięcie.
Początkowo było to 1,8k-2k teraz jest to 1,5-1,6k i silnik nie pracuje równo.
Samo czyszczenie spowodowane było dławieniem się silnika(niekiedy gasł) i wahaniem obrotów od 850-1050, a także wyżej wspomnianym szarpaniem(z tym, że nie aż tak uciążliwym jak teraz)

Adaptacja nic nie pomogła, wymiana świec też nie.
Uprzedzając pytania, linka gazu nie jest naciągnięta.
Komputer wykazał błąd "Brak zasilania prądem do sterowania zaworem dławiącym" jednak nie wiem czy ma to z tym jakikolwiek związek.

Czy któryś z was orientuje się jakie może być źródło problemu, ew. jest w stanie polecić jakiegoś ogarniętego i uczciwego mechanika w #gdansk ?
  • 8
@zundapp: Nieszczelności dolotu raczej nie ma. O wężyku nie pomyślałem.
@trolejbus: Sondy λ jeszcze nie sprawdzałem.

Dodam, że w temacie mechaniki samochodowej jestem laikiem, dopiero od niedawna podejmuje próby z #samnaprawiam (gdzie mój Tata stara mi się pomagać), więc z góry przepraszam jeśli palnę coś głupiego.
@Villen: przepustnice czysciles z wyjmowaniem czy bez? Przed adaptacja wykasuj bledy. Jak robiles adaptacje, to bylo slychac jak pracuje? Czym w ogole robiles adaptacje i wg jakiej procedury?
Brak zasilania prądem do sterowania zaworem dławiącym


@Villen: Podaj kod błędu bo kulawe polskie tłumaczenie nie wiele mówi.

silniczek krokowy sprawdź ;) może się przycina.


@maciejk_a: Tutaj obroty są sterowane wychyłem przepustnicy.