Wpis z mikrobloga

@Adriian321: A to na pierwszym planie na zdjęciu nie nazywa się lokomotywa? A dlaczego pociąg PKP miałby być tak bardzo cięższy od pociągu metra? I mówię przecież, że metro nie piszczy ;p
@musialmi: Pociagi metra z reguły mają hamowanie elektrodynamiczne, tj. w celu obniżenia hałasu, zwiększenia trwałości wkładek hamulcowych i polepszenia energooszczędności (przy hamowaniu oddaje się prąd do sieci) najpierw wykorzystują właśnie ten typ hamowania. Zobacz na załączonym filmie - skład najpierw hamuje silnikami (słychać stosunkowo cichą pracę aparatury elektrycznej przy hamowaniu) a następnie, na samym końcu, kiedy efektywność takiego hamowania spada, aplikuje hamulce pneumatyczne (zaczynają piszczeć wstawki)
bartiprog - @musialmi: Pociagi metra z reguły mają hamowanie elektrodynamiczne, tj. w...
@musialmi: Nowoczesne wagony produkcji FPS HCP (chyba tylko takie znajdziemy w Polsce) mają wózki z hamulcem tarczowym i czasem dodatkowo szynowym magnetycznym. Hamowanie jest cichsze. Natomiast EZT (czyli pociąg będący pojedynczym pojazdem, Google: ED160 i ED161) mają możliwość hamowania silnikami podobną do składów metra. W przypadku pociągów z wagonami taka możliwość zależy od typu lokomotywy, tj. jeżeli nowa lokomotywa ciągnie stare wagony to może hamować silnikami bez aktywowania hamulców w wagonach.
@MajkelRecenzent: Przetwornice statyczne w wagonach - do wagonów jest doprowadzane napięcie 3000V i aparatura w każdym z nich przerabia to sobie na niższe napięcia potrzebne do oświetlenia itp. W niektórych te przetwornice są głośniejsze, w innych cichsze.