Wpis z mikrobloga

[PYTANIA]: Jak patrzycie na skończone studia? Czy w pewnych branżach np. IT (wiadomo, że nie lekarz) nie lepsza byłaby edukacja "domowa"? Mam tu na myśli - praca w zawodzie, nauka domowa (kursy, własne projekty), czytanie książek (z każdej dziedziny), konferencje, poznawanie ciekawych ludzi. [HISTORIA]: Pytam dlatego, że obecnie jestem po 3 semestrach Informatyki (dziennie) i kompletnie nic nie korzystam z wiedzy ze studiów (głównie matematyka lub zapełniacze typu socjologia czy biznesplan - choć akurat te biznesowe przedmioty są najbardziej sensowne), tygodniowo tylko 1 godzina na komputerze (tak wiem studia nie uczą, ale chodzi mi o to, że w pracy się uczę, robiąc swoje projekty się uczę, a na studiach czuję się zmuszony do wszystkiego). Oprócz uczelni pracuję dziennie po zajęciach jako Web Developer. Wszystkiego nauczyłem się sam, a w pracy dostaje bardzo ambitne projekty. Więcej niż wykłady dają mi konferencje IT lub własny projekt. Zostały 2 lata studiów inżynierskich. Poza kilkoma wykładami, które mogą być ciekawe jak Sztuczna Inteligencja czy Algorytmy to studia dadzą mi tylko tytuł. Jest też opcja, żeby przejść na zaoczne, ale fajnie byłoby gdybym mógł planować już swój tydzień robiąc tylko to co chcę i dbać o każdą potrzebę. Takie mam pragnienia. [PODSUMOWANIE]: Nie oczekuję odpowiedzi - "zrób tak", ale ciekaw jestem jak na to patrzycie jako ludzie szanujący swój czas i idący do przodu :) #programowanie #studia
  • 15
@hachorek: IT - studia są ważne na równi z własnym rozwojem - bez praktyki, konferencji, własnych projektów nigdzie nie zrobisz kariery. Bez papierka w korpo nie dostaniesz awansu i podwyżki ( ͡° ͜ʖ ͡°) no chyba że sam sobie jesteś szefem, wtedy liczy się wyłącznie to co umiesz i zrobiłeś do tej pory

Drugi stopień zaocznie brzmi sensownie ;)
@hachorek: Rzuciłem studia po 2 roku. Żałuję tylko dlatego, że gdybym chciał wyemigrować czy to do USA czy do Australii, to wyższe wykształcenie daje mi trochę punktów na starcie.