Wpis z mikrobloga

#!$%@?, ja dobre pół roku wybierałem i szukałem fajnego modelu RC, upatrzylem se traxxas slash, z dodatkami ok 3k. Dokładnie jutro odstawiam na serwis moją Insignie. Dwumasa z kompletnym sprzęgłem, plus przegląd akurat i klocki... Tak ze 4k wyjdzie...
@BajerOp one naprawdę tak się sypią? Bo to już nie pierwsza taka opinia tu na wypoku. Czy to takie powtarzanie jak z Laguna albo Alfą? Ja mam ją dwa lata, jest z 2014, 100k przebiegu i jeszcze ze dwa lata pojezdze tak do 160k. Taki jest plan ( ͡º ͜ʖ͡º)
@kubapoz: ojcu padł dwumas w Astrze po 150k. Zrobione w ASO. Potem na przejąłem auto, zrobiłem 30k w dwa lata i padł znowu. Udało się zrobić na gwarancji, ale nie pozwolili mi zrobić w dowolnym ASO i musiałem się bujać 100 km w jedną stronę i potem po odbiór znowu.
@unstyle: @BajerOp: @jonzi: To na jakich obrotach według was wypada zmieniać bieg? Zdawałem prawko rok temu, od samego początku uczono mnie eco-drivingu. Zmiana biegu w dieslu w okolicach do 2,5k obrotów, w benzynie nie podano mi limitu xD Za to optymalna liczba to 1,5k w dieslu i 2,5k w benzynie.
Wskażcie proszę ewentualne błędy i czym mogą one się skończyć.
@absyntolut: 1,5k w dieslu? i potem dalsze rozpędzanie się z 1~1,2k obrotów? troche lipa przy turbodieslu (a wlasciwie tylko takie diesle jeszcze produkują). Raz, że nie ma momentu bo jesteś najczęściej w turbodziurze, dwa, że to niezbyt zdrowe dla korbowodów, chociaż ten argument nie wiem na ile jest prawdziwy a na ile to januszowe #!$%@?. Jest jeszcze kwestia niedopalania się mieszanki i zbierania nagaru, ale to też może już być nieaktualne
@absyntolut: a to już zależy od konkretnego silnika tak na dobrą sprawę, za niskie obroty to np zwiastuje padnięciem panewek, np mój silnik nie lubi jazdy poniżej 2k. A starożytna fiesta można było robić wszystko xD
@absyntolut:
W dieslu optymalnie utrzymywać 2k obrotów, przyspieszasz do max 3.5-3.8k (w zależności od zapotrzebowania na moc) jeśli masz ~1.8k obrotów to gaz wciskasz lekko i dopiero później dociskasz, nigdy nie staraj się gwałtownie przyspieszać poniżej 1.8k obrotów.

W zwykłej benzynie utrzymuje 1.8-2k obrotów, przyspieszasz do około 4-4.5k, w wysokoobrotowej benzynie utrzymujesz 1.8-2k obrotów, kręcisz do około 7k w zależności od zapotrzebowania.