Wpis z mikrobloga

Cześć mireczki,
Czy zakładanie gazu do Opla Astry H combi 1.4 ma sens? Jak będzie z trwałością? Czy z zagazowanym silnikiem o tej pojemności będę w stanie wyprzedzić przynajmniej ciężarówkę na ekspresówce? Jeśli tak, to ile taka instalacja mniej więcej kosztuje (2500 zł?), zależy mi na dobrych podzespołach i solidnie wykonanej pracy instalatora. Auto z 2004 roku, 195 tys. km przejechane.
#lpg #samochody #opel
  • 18
@zychu142 jak 1.4 w sporej budzie do tej pory ci nie przeszkadzało, to gaz mocy nie odejmie :)
Chociaż trójka do najcięższych nie należy, nawet jak na kombi, jak ci się jeździ tym motorem? Zbiera to się raczej słabo? Myślałem o tym kiedyś ale skończyło się na isuzowym traktorku 1.7 też w kombi :)
@elosiema: Dopiero zbieram się do zakupu auta i trochę obawiam się tej pojemności. Do tej pory jeździłem na podobnym silniku, ale najpierw w zagazowanym Civicu VI fastback, a potem w benzynowej Corsie. Plusy przemawiające za tym autem to fakt, że jest sprawdzone, bo odkupiłbym je od znajomego. Jak jest z trwałością blach w astrach H, ruda tego nie chrupie za mocno?

Co do oszczędności, to sama instalacja zwróci się po ok.
@zychu142: koszt instalacji będzie pewnie bliżej 3000 niż 2500, ja bym na tym nie oszczędzał. Nie baw się w jakieś starej generacji z regulacją śrubką, tylko zakładaj sekwencję (IV generacja), to nie stracisz na mocy.
Zapytaj przed montażem czy zrobią tak żeby się "check engine" nie świeciło, jak się będą wykręcać że się nie da to poszukaj innych speców :)
I przekalkuluj sobie ile jeździsz (ile się będzie zwracać), plus jeśli
@zychu142 błaha jest ok. U mnie łapie ruda tylko pod uszczelka na tylnej szybie. Ale to typowe. Jak pewne auto to można pomyśleć. Jednak takie 1.4 w kombi może zaboleć, do miasta akurat, ale zapakujesz pod dach ( a miejsca jest) i będzie ciężko bujnac w trasie. 1.6 chociażbym szukał, też się podobno dobrze gazują. Wszystko rozchodzi się o pieniadze i osobiste preferencje :)
@kao3991: Dzięki za radę z check engine. Nie spodziewałem się, że są jeszcze warsztaty (pomijając firmy typu krzak), którzy nie potrafią założyć LPG tak, aby kontrolka nie raziła po oczach. Ogólnie jeździłem już na gazie i zdaję sobie sprawę jak działa automatyczne przełączanie w sekwencyjnej instalacji i dla mnie to nie problem :)

@elosiema: Autko głównie na dojazdy do pracy w Trójmieście + raz na jakiś czas trasa ok. 200-300
Zapytaj przed montażem czy zrobią tak żeby się "check engine" nie świeciło, jak się będą wykręcać że się nie da to poszukaj innych speców :)


@kao3991: A czemu kontrolka miałaby się świecić?
U mnie w Z18XE zapala się czasem jak jakieś #!$%@? paliwo zaleję no i raz jak sonda lambda się #!$%@?ła, ale w normalnie założonej i wyregulowanej instalacji raczej nie powinno być takich problemów. Znaczy nie trzeba specjalnie kombinować "żeby
ale w normalnie założonej i wyregulowanej instalacji raczej nie powinno być takich problemów


@Golomp: tak, ale musi być dobrze. A jak jedziesz do gaziarza i taki Ci od razu zacznie wciskać że "a to musi tak być", to wiesz że trafiłeś na partacza. Ale wiadomo, najlepiej jakiś warsztat z polecenia mieć, a nie samemu szukać.
@BajerOp: Przejechałem się tym autkiem i faktycznie brak mocy był dobitny, nawet przy jeździe w 2 osoby.
Zrezygnowałem z astry combi 1,4 i szukam czegoś innego, może astra hatchback z silnikiem 1,6 lub VW Polo 1,4/1,6 MPI. Staram się znaleźć coś bezawaryjnego w budżecie 12-14 tys., ale nie jest lekko.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
@BajerOp: Focus odpada, celuję mimo wszystko w możliwość zagazowania, Focusem interesowałem się już wcześniej i znalazłem informacje, że jego głowica nie do końca nadaje się do instalowania gazu.

Grande Punto to właśnie jedno z aut, nad którymi myślałem ostatnimi czasy. Ma fajną bryłę, stosunkowo tanie części no i łatwo się tym parkuje, więc mógłbym pożyczać auto różowemu. Jaki motor polecasz?
@zychu142: generalnie polecilbym diesla bo sam mam. Ale widze, że szukasz gazu. 1.4t Jet podobno znosi gaz rewelacyjnie. Jednak bralbym 1.9mj. jak dbasz to diesle się dobrze sprawują, szczególnie te. W trasie spokojnie 5l spali.
@BajerOp: to jest ten sam silnik, co 1,9 jtd w alfach? Trochę obawiam się diesli że względu na koszty ewentualnych napraw, ale z drugiej strony sama charakterystyka jazdy z dużym momentem obrotowym bardzo mi odpowiada
@zychu142: tak ten sam. Koszty są duże jak coś się posypie, ale to łatwo sprawdzić przed zakupem. Wtryski i turbo i EGR każdy z kompem Ci sprawdzi. Generalnie to są dobre i wdzięcznie silniki tylko wszystko zależy czy ktoś stosuje się do dobrych zasad jeżdżenia dieslem