Wpis z mikrobloga

#cpp #hash #map #unorderedmap

czy unordered
map posiada coś takiego jak puste pole? mam konstrukcję

std::unorderedmap hashMap{ hashMapsize };

wstawiam własne obiekty na pola o kluczach 3 oraz 4 i teraz tak, algorytm przeszukuje pola w dół, jego warunkiem stopu jest znalezienie pustego pola. Czy pola #1 oraz #2 są puste czy po prostu nie istnieją? Nie mam pomysłu gdyż:
hashMap.at(4) - zwraca obiekt z pola 4
hashMap.at(5) - exception

Myślałem jeszcze o uzupełnieniu tablicy własnymi obiektami o parametrach 0,0 przy jej tworzeniu i warunkiem stopu byłoby znalezienie właśnie takiego elementu. Czy to dobra droga?
  • 4
@MamCieNaHita: puste pole czyli miejsce w moim hashMap gdzie nie ma wstawionej żadnej wartości, natomiast przeszukiwanie w dół miałem na myśli sprawdzenie pola o następnej wartości klucza.
Powiedzmy że mam wstawione dwa obiekty #1 i #2, chce sprawdzić czy na polu o kluczu #3 coś sie znajduje