Wpis z mikrobloga

znaczy ogolnie ktorego bym nie uzywal to bym wrzucil to do Zbrusha i wyplul displacement map. Albo uzyl Marvelous Designer


@loczyn: ale har har Blender #!$%@? ;p

@KamykNadWoda: tak jak mówi loczyn, zbrush albo marvelous będą najlepsze. Imho marvelous wygrywa bo jest stworzony do symulacji tkanin.

Natomaist jak bardzo musisz, to rzeźb w blenderze. Ale nie wiem co oznacza "jest kanciasta i ma inny kształt". Ale zakładam, ze masz niezatwierdzony
@einz: a, to na początku powinno się uczyć #!$%@? nawyków a potem je prostować na te dobre? Ja bym bardzo chciał, żeby mi ktoś dał prostującego plaskacza na twarz jak sie bawiłem sculptrisem. Miałbym rok-dwa więcej obeznania w zbrushu. A w marvelusie po dość krótkim czasie będzie robił zajebiste rzeczy. Ze sculptingiem różnie bywa.

dwa, powiedziałem mu, że jak chce to w blenderze tez może
@einz: Tak jak @Naxster mowi - jedziemy VFXowym pipeline od samego poczatku ;)

Jak pojdziesz do zachodniej szkoly gdzies w USA czy Kanadzie to laduje juz na pierwszym roku Maye, Zbrusha, Mari, Nuke, 3DEqualizera i sie nie #!$%@? ;)
No ale dzieki temu konczysz szkole i trafiasz do pracy w firmach jak Dneg, MPC, Framestore, a nie jak u nas Max, Vray i Photoshop od 20 lat i wizki tylko xD
@einz: wydaje mi sie po prodtu, ze dla ciebie to jest:
"- chcialbym wyjść po bułki
- no to potrzebujesz siatki z weglowych nanorurek ze stelazem z tytanu wzmacniana pajęcza siecia"
A dla mnie to jest:
"- chcialbym porysowac
- no to na poczatek weź painta. Jak juz ogarniesz dobrze tablet, mozesz przejść na gimpa. Ale photoshopa to nie ruszaj nawet bez dwóch lat praktyki"

Po prostu nie widze problemu w
@Naxster
@loczyn
Panowie, jeżeli ktoś się uczy na poważnej uczelni gdzie ma dobrych wykładowców i wie co w życiu robi to sobie może poszerzać horyzonty. Jeżeli ktoś uczy się w zaciszu domowego kąta i widać że to jeden z pierwszych poważnych modeli, to ta osoba jest na etapie ogarniania interfejsu samego blendera i rozumienia jak w ogóle działają poligony i vertexy. Sugerowanie wypiekania displejsmentu z obj eksportowanego do zbrusha w którym sobie
to jeszcze jest zbyt skomplikowane dla początkującego, który najpierw straci pół dnia na rozumienie czym tak właściwie jest mapping a potem pół dnia na zrozumienie czym jest displejsment a potem 3 dni na ogarnięcie interfejsu zbrusha żeby zrobić #!$%@? zmarszczki na sofie


@einz: ale już będzie ogarniał "industry standard", Zbrusha, Blendera i jak działa displacement map (może też i bump i normal), a jak zrobi po Twojemu, to będzie tylko umiał
@einz: ja po sobie widzę, że jak wybieram najlepsze jakościowo drogi, a nie najlepsze czasowo i te które znam to mam zajebisty boost skilla, a jak stosuje utarte metody które znam to kiszę ogóra.
@loczyn albo zniechęci się do dalszej pracy bo bariera wiedzy której mu brakuje będzie za duża. Z resztą zmarszczki robi się suwając kilka vertexow i wskakując na wyższy subd co jest znacznie prostsze, przynajmniej w maxie