Wpis z mikrobloga

Od 3 lat pracuję jako serwisant przemysłowych urządzeń etykietujących i drukujących. Chciałbym się w tym jeszcze rozwijać i znaleźć lepszą pracę.

Zasadniczy problem jest taki, że przez te 3 lata w ogóle nie pracowałem z elektroniką/elektryką bo zajmował się tym dział mechaników z uprawieniami w firmie (nie mam uprawnień SEP). Czyli cały serwis urządzeń robię ja od wymiany części, konserwacji, napraw ale jak dochodzi do momentu kiedy w grę wchodzi wysokie napięcie czyli naprawa jakiś kabli, przewodów czy robienie czegoś w szafie sterowniczej to albo przyjeżdżał do tego zewnętrzny serwis albo właśnie mechanicy z uprawnieniami.

Okazuje się, że brak doświadczenia i wiedzy w tym zakresie trochę mnie blokuje by znaleźć lepszą pracę - wszędzie są wymagania znajomości elektroniki, rysunków technicznych i schematów elektrycznych i uprawnienia SEP. Kurs SEP sobie ogarnę ale nie zmieni to faktu, że w samej dziedzinie elektroniki nie mam doświadczenia by czuć się w tym pewnie.

Umiem lutować, zaciskać jakieś wtyczki, wymieniać gniazda ale tylko tyle. W maszynach, które robię są jakieś przekaźniki sygnałów itp.. i nie mam za bardzo pojęcia jak to działa. Tak samo wiem, ze w elektronice są jakieś rezystory ale nic więcej więc moja wiedza na ten temat jest bardzo mała.

Co radzicie? Skończyłem studia informatyczne ale z racji pracy w innej branży jestem całkowicie po tyłach.

Są jakieś książki, kursy, które by mi pomogły? Pracuję 8h dziennie + czasami weekendy + zbliża mi się ślub i ogólnie zakładanie rodziny więc czas mam trochę ograniczony ale mogę to jakoś rozporządzić.

#automatyka #elektronika #elektryka #praca #sterowniki
  • 5
@Vojak kupa materiału do przerobienia przed Tobą. Najlepiej zacznij od przerobienia książek typu "Podstawy elektrotechniki/elektroniki" jak bede w czwartek w domu u rodziców to moze znajde swoje i Ci podam autorów lub nawet wyślę.