Wpis z mikrobloga

@tomasz-piechura: Razemuchy udowadniają ze komuniści nie są into matematyka.
Pomyślmy dlaczego powstał 8 godzinny czas pracy? może po to żeby były 3 zmiany po 8 godzin czyli uwaga 24 godziny,
cóż za przypadek xD
7x3=21 ktoś przyjdzie na 1/3 etatu czy po prostu ktoś codziennie zamiast 8 godzin będzie musiał pracować 11 żeby dwóch innych mogło wcześniej wyjść do domu o godzinę xD ale czego my oczekujemy od "przodowników pracy" którzy nawet dupy porządnie podetrzeć nie potrafią a co dopiero pracować tak żeby ktoś im chciał za to zapłacić.
#bekazlewactwa #razem #raklem #komunizm #polityka #neuropa #4konserwy
  • 18
@tomasz-piechura: ja myśle, że to generalnie jest koncept, do którego będzie dążyć znaczna część świata.
Zejdźmy z jako takiej polityki, a wejdźmy na kontekst jakiś naukowy. Było wiele badań na temat wydajności człowieka w pracy i z tego co pamiętam wynikało z nich, że człowiek jest skupiony w pracy przez max 4h.

Myśle, że wszystko będzie szło w stronę optymalizacji pracy - będzie sprawniej przez mniej godzin i tyle. (Zależy też
@Reepo: to jest akurat już mega stara idea którą forcują komuniści, maszyny nas zastąpią i nie będzie trzeba pracować, nie będzie wyzysku. Tylko skąd brać pieniądze na resztę ich postulatów, maszyny też będą płacić zus xD?
@tomasz-piechura: a ja wiem jaki będzie świat kiedy przejmą nas maszyny? Koncepcji masz wiele i nie można jednoznacznie powiedzieć co się stanie z ekonomią - może przestanie istnieć waluta i będzie komuna (bo nikt nie pracuje, a towary są tworzone przez coś co się nie męczy), albo powstaną inne środki do chwalenia się, że jest się lepszym. Idk nie mam kuli z której mógłbym wywróżyć.
Wiem tylko, że Musk gada, że
@Reepo: pytanie czy w Polsce jest wystarczająco pracy w branżach gdzie faktycznie ta efektywność wzrośnie skracając czas pracy o znaczy %. Może być tak że przy małym skomplikowaniu pracy (jakaś produkcja) czas pracy decyduje o ilości wytworzonych produktów i skrócenie po prostu zmniejszy te ilości zamiast je zwiększyć.

Ale to i tak powinna być decyzja pracodawcy, jeżeli faktycznie by zarabiał więcej przy pracy po 7 godzin dziennie to w sumie czemu
@stan-tookie-1: miej też na względzie, że pracodawcy zwykle nie mają pojęcia o badaniach itd. + badania to często jakieś koncepty, które musiałyby postawić firmę do góry nogami, co często jest nieopłacalne.
W korpo widać, że się często testuje aktualnie z polepszaniem work/live balance na różne sposoby, także cokolwiek wyjdzie z tego, myśle, że nie ucierpią na tym ani pracownicy ani pracodawca, bo musi wyjść to na jakiś kompromis (pracodawca nie przegnie,
niby XXI wiek, a na wykopie dalej nie ogarniają że pierwsza zmiana nie musi zaczynać się o północy


@Neratin: Pewnie, że nie musi, ale to nic nie zmienia, bo maszyny/linia/służba i tak są 24h/dobę i albo 3 zmiany będą miały łącznie 24h, albo każdego dnia będą się cofały o 3h i np. co jakiś czas zaczynały i kończyły w nocy jak nie kursują autobusy a pracownicy będą biegali z kalendarzykami o
@umowiony_znak_sygnal:

Pewnie, że nie musi, ale to nic nie zmienia, bo maszyny/linia/służba i tak są 24h/dobę i albo 3 zmiany będą miały łącznie 24h, albo każdego dnia będą się cofały o 3h i np. co jakiś czas zaczynały i kończyły w nocy jak nie kursują autobusy


Kolejny argument za całodobową komunikacją miejską.

a pracownicy będą biegali z kalendarzykami o której danego dnia zaczynają.


Można od nich tego wymagać, w zamian za
@tomasz-piechura: Gdybyś był tak łaskawy i przeczytałbyś projekt ustawy który komentujesz, chociaż pierwsze zdanie to byś głupich wpisów nie robił( ͡° ͜ʖ ͡°)

1) Art. 129 § 1 otrzymuje brzmienie:

Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 35 godzin w przeciętnie

pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym

4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 135–138, 143 i 144”.
Kolejny argument za całodobową komunikacją miejską.

Bo gminy mają nadmiar pieniędzy i szukają gdzie by tu jeszcze podopłacać...

No sorry, mówisz o systemie zmianowym który z definicji utrudnia ci życie prywatne, niezależnie od tego czy zaczynasz o północy, 3 nad ranem czy o 16.

Tak, ale Twoja doba ma nadal 24 godziny, jest tylko przesunięta. Przy pracy 3x7 ludzie siłą rzeczy musieliby się przestawić na nienaturalną dobę 21 godzinną, a to by
@umowiony_znak_sygnal:

Bo gminy mają nadmiar pieniędzy i szukają gdzie by tu jeszcze podopłacać...


Nie mają nadmiaru pieniędzy, ale chyba zgodzisz się że problem braku transportu miejskiego w nocy jest do rozwiązania?

Tak, ale Twoja doba ma nadal 24 godziny, jest tylko przesunięta. Przy pracy 3x7 ludzie siłą rzeczy musieliby się przestawić na nienaturalną dobę 21 godzinną, a to by się pewnie mocno odbijało na zdrowiu fizycznym i psychicznym pracowników.


To już
@Neratin:

Nie mają nadmiaru pieniędzy, ale chyba zgodzisz się że problem braku transportu miejskiego w nocy jest do rozwiązania?

To zależy od gminy i konkretnych tras, jeśli z analizy przewoźnika wynika, że daną trasą w danych godzinach jeździ głównie powietrze, to kurs jest nierentowny i spada z rozkładu - proste. Robi się już (nie, żebym się nie zgadzał) nierentowne kursy na wioski żeby nie odcinać ludzi od świata, pojedyncze kursy nocne,
@umowiony_znak_sygnal:

Jeśli teraz mielibyśmy dopisać ze 3 budżety straży pożarnej tylko po to, żeby nocą jeździły puste autobusy i kilku imprezowiczów (nie mówię o nocnych kursach np. o godzinie zamknięcia klubu, gdzie zawsze są pasażerowie), to odpowiem: tak, problem braku transportu miejskiego nocą jest do rozwiązania i to rozwiązanie nazywa się taksówka.


Co zatem powstrzymuje tych kilku pracujących na nocną zmianę ludzi, by wziąć taksówkę?

Wszystkie te rozwiązania jakie podałeś są