Wpis z mikrobloga

#!$%@? wskaźniki w języku C. Mam przekopiować elementy niezerowe z Tablicy A do Tablicy B. Jak to #!$%@? zrobić? Przypisuje sobie np:
int *wsk=tab[i]
przypisuje wartości do tab[i] i jak mam potem znaleźć te niezerowe elementy i przypisać je do tablicy B? Wszystko ogarniam, ale z tym wskaźnikiem #!$%@? się juz z 5h.
#programowanie #jezykc #studbaza
  • 35
@Tytyka: zakładam dynamiczną alokacje pamieci
1. robisz pierwszy obieg pętli i liczysz ile jest niezerowych elementów
2. alokujesz pamiec tyle ile trzeba na niezerowe elementy
3. robisz fora z dwoma indeksami - jeden na tablice A, drugi na tablice B
4. lecisz tym forem po tablicy A i indeks na tablice B inkrementujesz tylko jak wrzucisz niezerowy element w stylu
if(tab_a[i_a] != 0 )
{
tab_b[i_b] = tab_a[i_a];
i_b++;
`}
5.
@MamCieNaHita: masz na myśli czemu int? Programowanie mam od 3 miesięcy raz w tygodniu i właśnie tak uczyli nas wprowadzania tablic i macierzy.

Ogólnie to jestem nowicjuszem pod tym względem.
@Tytyka: program wykonuje się sekwencyjnie.
deklarujesz zmienną n - ma ona śmieciowe wartości, bo nic tam nie wpisałeś. może być 0, może być 2313128
to samo z m
następnie tworzysz tab[n] na stosie. generalnie powinno się albo tworzyć tablice ze stałym rozmiarem - np. tab[255], albo alokować dynamicznie za pomocą malloc. ty w tym przypadku korzystasz z VLA, czyli odkładasz na stosie tablicę ze zmiennym rozmiarem - który w tym przypadku
@MamCieNaHita: A no tak zapomniałem nazwać inaczej tej drugiej tablicy, powinno być tab1[m], ale to by wyszło przy użyciu jej już dalej w programie.
Ale przechodząc do dalszej części programu. Już miałem kilka pomysłów i jak może się wydawać żadnej nie zadziałał. Tak jak na zdjęciu, chciałem zliczyć elementy niezerowe, przypisać ich liczbę do zmiennej m, tak żeby zgadzała się ilość elementów w tablicy tab1[m], a potem wstawić te wartości za
Tytyka - @MamCieNaHita: A no tak zapomniałem nazwać inaczej tej drugiej tablicy, powi...