Wpis z mikrobloga

Witajcie drogie dzieci,

dziś będzie trochę o ANIMACJI, a dokładniej OD CZEGO ZACZĄĆ NAUKĘ ANIMOWANIA (głównie postaci 3D).

Jeśli jesteście na samym początku drogi albo interesujecie się grafiką po prostu jako taką,
zacznijcie od tych dwóch wykładów by zrozumieć najważniejsze pryncypium w animacji:

TIMING AND SPACING

wykład Richarda Williamsa: https://www.youtube.com/watch?v=e19aKl7Ipe4

wykład TED: https://www.youtube.com/watch?v=KRVhtMxQWRs

-----

Jeśli już przebrniecie przez te wykłady i chcecie zostać animatorami w Pixarze to lista materiałów które powinniście mieć opanowane w 100%:

PAPIEROWE:

Biblia Animacji - must have:
https://www.amazon.co.uk/Animators-Survival-Kit-Richard-Williams/dp/0571238343

Drawn to life, 2 tomy, piękne uzupełnienie:
https://www.amazon.co.uk/Drawn-Life-Classes-Stanchfield-Lectures/dp/0240810961

https://www.amazon.co.uk/Drawn-Life-Classes-Stanchfield-Lectures/dp/0240811070

Bonusowe pozycje dla chętnych które uważam za bardzo dobre:
https://www.amazon.co.uk/Illusion-Life-Disney-Animation-Editions/dp/0786860707/

https://www.amazon.co.uk/Cartoon-Animation-Collectors-Preston-Blair/dp/1560100842/

DIGITALOWE:

https://www.jasonryananimation.com/store
dokładnie pozycja: Tutorial bundle - Basic, Intermediate, and Advanced
są to absolutne podstawy, bardzo ładnie wyłożone i w przystępnej cenie

Powyższe pozycje pomogą wam w przyswojeniu podstaw które niezależnie od medium (digital 2d, 3d czy tradycyjne techniki) pozwolą wam tworzyć fantastyczne animacje.

-----

Natomiast jeśli chcecie pracować w Pixarze, czy Blue Sky Studio musicie poznać Maykę

Samej Mayki nauczycie się najlepiej z:
https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials?tags[]=maya

chociażby https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/introduction-to-maya-2017

a później np to
https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/creating-game-ready-animations-for-production

https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/combat-animation-for-games

https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/performance-acting

i to https://www.thegnomonworkshop.com/tutorials/creating-first-person-shooter-animations-for-games

ewentualnie wesprzyjcie się Pluralsight jeśli byście czegoś nie znaleźli albo nie zrozumieli..
Tu jest reflink mój, gdyby ktoś nie miał jeszcze konta :)
http://referral.pluralsight.com/mQd8oUh

-----

To nie byłoby wszystko na temat animacji. Są jeszcze animacje 2D afterowe, animacje rzeczy nieożywionych, symulacje itd. O tym będę pisał w kolejnych postach.

Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało - najlepiej pod tym wątkiem.

No i oczywiście zapraszam do subowania mojego tagu -> #vfxnews

#vfxnews #grafika3d #grafika #grafikakomputerowa #animacja #animacja3d #animacja2d
loczyn - Witajcie drogie dzieci,

dziś będzie trochę o ANIMACJI, a dokładniej OD CZ...
  • 42
@loczyn: Super, dzięki.

Ja to bym dopytał bardziej o branżę, tzn. jakie projekty robi się w Polsce (czy bardziej reklamy czy cinematiki, bo fabuły to chyba nie za bardzo, kiedyś sprawdzałem PISF i była smutna pustka). Ciekawiły by mnie też budżety takich projektów, bo to zupełna enigma.

No i coś o zasadach rekrutacji na stanowiska związane z animacją, czy trzeba mieć jakiegoś skaczącego ludka w portfolio, czy trzeba się wykazać umiejętnością
@Baston:

jakie projekty robi się w Polsce (czy bardziej reklamy czy cinematiki, bo fabuły to chyba nie za bardzo, kiedyś sprawdzałem PISF i była smutna pustka).


Większość to reklamy. Cinematiki to tylko Platige Image.
Jeden zrobiła Orka, ale mi się nie podoba ;)

Ciekawiły by mnie też budżety takich projektów, bo to zupełna enigma.


Dla producentów to też jest enigma :D
Kosztorysowanie to jest trudna sprawa i bardzo często rozjeżdża się
@loczyn hej liczyć bardzo fajny pomocny post. Dopisz jeszcze coś o zarobkach branży, co się je z czym. Myślę że, w sumie z tego też co poznałem, że to wszystko ślicznie wygląda - ale jest bardzo czasochłonne i trzeba nie mieć życia po prostu żeby to ogarniać
W pl to nie wiem w co celowac sam
@Baston
Dopisz jeszcze coś o zarobkach branży, co się je z czym.

Na to dam chyba osobny wpis, po serii o ANIMACJI

Myślę że, w sumie z tego też co poznałem, że to wszystko ślicznie wygląda - ale jest bardzo czasochłonne i trzeba nie mieć życia po prostu żeby to ogarniać

Niestety taka branża, dla pasjonatów. Dla nie pasjonatów polecam raczej jakieś programowanie czy mechanika samochodowa :P

@caribbean:
@loczyn: nie no programowanie też jest dla pasjonatów ;p a mechanika samochodowa też, bo nie będzie się dobrym mechanikiem jeśli się nie ma pasji do czegoś

po serii o ANIMACJI

Tak, właśnie to miałem na myśli, osobny wpis tak jakby, jak coś to daj znać, to pomogę Ci stworzyć będzie mniej roboty ;)
Tak, właśnie to miałem na myśli, osobny wpis tak jakby, jak coś to daj znać, to pomogę Ci stworzyć będzie mniej roboty ;)


@caribbean: Spoko dam radę, zawołam jak tylko zamkniemy animację i wszyscy już będą wszystko wiedzieć :)
@loczyn: To jeszcze pytanko, czy profesjonalna praca różni się jakoś od tego co można poznać na dostępnych kursach. Ostatnio wpadłem na taki kursik przygotowania sceny filmowej w Blenderze i autorzy korzystają tam z jakiegoś skanera do motion trackingu. To zapewne jest trochę amatorskie, ale zastanawiam się czy takie sprzęty też warto ogarniać, czy lepiej skupić się tylko na pracy z softem 3D.
@Baston: Skupić się na animacji. Potrafić robić takie rzeczy [zał filmik]

Technikale to zależne są od studia i warto się dowiedzieć przed co warto wiedzieć.

Bez mocnych podstaw raczej nie ma co liczyć na pracę animatora, a to że później ta praca wygląda inaczej to już inna sprawa ;)
@loczyn: A takich rzeczy myślisz można się nauczyć z kursów, czy to raczej już kwestia późniejszej praktyki? Bardziej chodzi mi o tą całą ekspresję, którą wkłada się w model, tzn. żeby grał jak aktor, na tyle na ile to możliwe oczywiście. Jak przeglądałem kiedyś nagrania konsultacji projektów studenckich z Animschool lub mentora, to nauczyciele właśnie przykładali sporą uwagę do póz i to były jakieś abstrakcyjne niuanse. Zastanawiam się czy ucząc się
ooo dziękuję, teraz będę czekać na 2d ʕʔ


@lunaria: 2D będzie się w sumie różniło tylko i wyłącznie softem, bo książki i materiały będą te same :)