Wpis z mikrobloga

Mirki, właśnie zostałam zwyzywana za brak szacunku przez 50-letniego faceta (ja lvl 23). Wysłałam maila do pracowników mojej firmy, z prośbą o przesłanie pisma do owego człowieka. Twierdzi, że nie mam szacunku, że nie jesteśmy kolegami, że jak mogę tak o nim pisać. Otóż użyłam jego nazwiska "X" zamiast "Pan X" oraz napisałam "trzeba mu to wysłać". Na pytanie, czy użycie jego nazwiska go obraża, rzucił we mnie kartką z tym mailem, powiedział do mnie "weź se to", jebnął drzwiami i wyszedł. A pismo dotyczyło tego, że zezwolił pracownikom wynosić z budowy cenne wartościowe przedmioty bez zgody inwestora i gw. I kto tu kogo nie szanuje...
#budownictwo #pracawbudo #zywotinzynierabudowy
  • 70
@rozowatoxa: Jeżeli to byłaby korespondencja bez udziału tego pana to myślę, że byłoby ok. Natomiast jeżeli jest on też odbiorcą to ogólnie pisząc - trzeba mu to wysłać - skracasz bardzo relację. Ja bym napisał - trzeba to wysłać Panu Kowalskiemu.

W swojej praktyce jak pisze do jakiegoś kontrahenta odnośnie jakiegoś klienta to zawsze biorę pod uwagę, że klient może tego emaila zobaczyć i staram się stosować wszystkie podstawy kultury korespondencji.
@rozowatoxa: To weź sobie wyobraź, że o Tobie ktoś by tak napisał, i zwracał by się tylko po nazwisku. I to piszesz o facecie dwa razy starszym. Już #!$%@?ąc od tego, czy wiek zobowiązuje do szacunku, to dałaś ciała i tyle.
W sumie wychodzi na to, że jesteś pyskatą gówniarą zaraz po studiach.
Nie ważne, czy mail wycieknie, czy nie, czy piszesz do kogoś biurko obok o kimś spoza firmy, należy
@botul: @Snegzam: okej, przyznaję, być może w kwestii kultury dałam ciała. Przyszedł, wykrzyczał się, przeprosiłam (bo uznałam, że może faktycznie wypada, choć miałam ochotę go zwyzywać jeszcze gorzej), ale tak krzyczał, że pewnie nawet nie chciał tego słyszeć. Zresztą, to nie pierwszy taki wyjazd tego gościa w moim kierunku. Kiedyś zaczął się na mnie drzeć przez decyzję mojego szefa, o której nawet nie słyszałam i z którą nie miałam styczności,
@krave
@wuju84 dzida jest laska co to przesłała. Skoro korespondencja wewnętrzna i wysyła to osobie z którą jest na "Ty" to co w tym dziwnego, że napisała tak, a nie inaczej? Gdyby to wysyłała bezpośrednio temu pracownikowi to co innego.

Osoba X dostała maila, a to ona powinna poinformować osobę Y w odpowiedni sposób. U nas nikt nie przesyła maili "dalej"(gdy dostanie coś z srodka), a pisze odpowiednią wiadomość.
@caos korespondencję firmową zawsze należy prowadzić tak, żeby w razie wycieku nie było przypału.
Pracuję na codzień z klientem i wewnętrznym i zewnętrznym i irytuje mnie brak kultury i znajomości podstawowych zasad malowania. Maile z prywatnych kont buziaczki69@pocalujmniewdupe.pl bez podpisu, telefonu, brak używania odpowiedzi, wymaganie potwierdzenia przeczytania w mailu o jakąś ekstrapierdołę to tylko najlepsze kąski
@krave widoczny słaby system wymiany informacji w firmie. U nas prosty mail, tylko z firmowego maila, żadnych potwierdzen, bawienia się czy dodatków. Przekazujesz coś osobie wewnątrz, a jeśli ona ma poinformować kogoś z zewnątrz lub dana osobę to już pisze w odpowiedni sposób.
@caos: jeśli to wewnętrzna korespondencja służbowa to używam wszystkich zwrotów grzecznościowych. jak widać różne duże firmy, różne standardy
@wuju84 przecież nie z każdym w firmie jesteś na Ty. Jeśli pisze maila do kogoś z kim rozmawiam przez telefon jak z kolegą/koleżanka to nie używam zwrotów, przekaz informacji. Jeśli pisze do kogoś z innego działu to wtedy wiadomo, zwroty grzecznościowe.

Pisałem o tym wcześniej. Rozmawiając z kolegą nikt nie mówi "a bo pan X". Powiedziałeś kiedyś do kolegi w szkole "pani X nauczyciela polskiego coś tak" czy "ta od polskiego/ "imię/nazwisko"
@caos u nas korespondencja wewnętrzna też tak wygląda. Klient zewnętrzny, mimo że często to b2b to jazda bez trzymanki. Nawet w korpo nie potrafią się podpisać
@caos jak dostaję maila z zewnątrz który jest niemożliwy do identyfikacji to grzecznie piszę że póki nie nauczą się kultury to nie ruszę tematu xD
@rozowatoxa: Nigy nie pisze się "dzień dobry" w korespondencji. Używa się "Szanowny Panie", "Szanowna Pani" albo "Szanowni Państwo". To niekulturalne. Tak samo "pozdrawiam" jest zwrotem o małej formalności i powinno się używać "Z poważaniem" albo "Z wyrazami szacunku". To nie jest twoja prywatna korespondencja.
@rozowatoxa: Daj se spokój. Gość jest obrażalski. Ja normalnie jestem dość wrażliwy na punkcie kultury osobistej, ale sam bym totalnie olał, czy ktoś pisze do mnie po nazwisku czy nie. Olewam też, gdy ktoś przekręci moje nazwisko czy zapomni imię, bo mam dystans. Uważam zachowanie tego X za małostkowe i świadczące o zakompleksieniu. Przecież nie napisałaś "wyślijcie temu #!$%@?", do cholery.
@Shatter może po to, że ludzie się nie podpisują a chcą żeby do nich oddzwonić?
Albo po to, że jeśli nie znam ich nazwiska czy firmy to #!$%@? znajdę w bazie danych?
@Szykotym87: miałem szkolenie z savoir vivre i pisania e-maili, jako pozdrowienie numer jeden do stosowania w e-mailach polecono nam "Dzień dobry" (wzlędnie Dobry wieczór jeśli spodziewamy się, że adresat przeczyta to wieczorem). Na koniec "Z poważaniem/Z wyrazami szacunku" przy dużej formalności, a "Pozdrawiam" przy mniejszej.