Wpis z mikrobloga

#chmura #aws ##azure #devops #gcp
Szanowne mirki zbliżają się wakacje więc pora zrobić coś konstruktywnego. Chciałbym zmienić dość mocno kierunek mojej kariery. Ostatnio napaliłem się na chmury. To co tam się wyprawia jest po prostu genialne! Chciałbym zostać DevOps'em.

Mój plan junior junior DevOps w ciągu 2 lat.
W ciągu 5 lat DevOps pełną gębą.

Chciałbym się skupić tylko na chmurze Amazona.

Problem jestem zielony jeśli chodzi IT. Nigdy nic sam nie robiłem. Nie mam studiów.

Doradźcie jaką umiejętność najpierw zdobyć (tak oczywiście googlowanie) ale najpierw muszę wiedzieć co googlić.

Jak żyć od czego zacząć?

#programista15k #administracja (oczywiście administracja serwerami ;-) ) #it #kiciochpyta #zalesie #pytaniedoeksperta ( #spamtagami )
  • 19
wakacje wiele korpo szuka pomocy na krótki okres , mozesz sie zalapac, to fajne doświadczenie


@mmichal: Fajny pomysł! Dzięki.

raczej skrypty , bash, python, ansible samo programowanie nie jest, ale warto znać postawy


@mmichal: No to już mam pierwsze tropy, stokrotne dzięki!
@pawelwow1: Odpal sobie rok próbny na AWS i spróbuj po kolei : postawić virtualke i wystawić na świat, dodać certyfikaty, skonfigurować load balancer, potem pobawić się S3, ogarnąć aws-cli. Ze skryptów jak koledzy piszą - python/bash ansible; do przeczytania terraform. Do cloudformation już raczej free tier nie wystarczy, ale też warto poznać. Do wszystkiego oczywiście role, grupy, uprawnienia i automaty (jak ansible) bo to głównie z tym będziesz miał do czynienia.
@pawelwow1: https://github.com/kamranahmedse/developer-roadmap zobacz sobie to.